Djurvakt
Då och då har jag behov av en djurvakt.
Så jag söker därför en djurkär person med erfarenhet av marsvin.
Det du ska göra är i första hand att mata dem och kolla så att alla mår bra.
Städning av burar ordnar jag innan jag åker.
Givetvis får du betalt.
Stockholm
Skicka ett meddelande till mig här på sajten så får du mer information.

#1 Dem klarar sig ju bra om dom fåt mat, vatten & blir tillsedda. Eller hur menar du? =)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Tyvärr bor jag inte i Stockholm, känner att det blir lite långt att åka tur och retur varje dag i en vecka från Göteborg ;) haha.
#3 De klarar sig mer än väl med mat, vatten och tillsyn om man är borta en vecka.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#4 Felicia
Fattar jag fel, men menar Du att dom klarar SIG SJÄLV en vecka med mat, tillsyn och vatten?
Att INGEN finns hos dom på en HEL vecka??
#5 Varför skulle dom inte klara "sig själv" i en vecka om dom får allt dom behöver…? Gos och golvtid är knappast något som dom dör utan i en vecka eller två för den delen. Tillsyn, vatten och utfodring. Vad fattas?
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Tänk på att den här tråden är en annonstråd där TS söker marsvinsvakt. Allt annat än svar på annonsen bör undvikas, starta gärna en ny tråd om ni vill diskutera ämnet vidare.
Hanna
#6 Binajis
Jaaa, inte vet jag.
Men maten, räcker den?
Vattnet ska väl bytas varje dag?
Det är kanske JAG som är en hönsmamma?
Vi blir ju oroliga, bara vi är borta från tidiga morgonen till sent, sent på kvällen.
Nu är det så, att våra marsvin INTE lärt sig dricka från nappflaskan, utan får massor med gurka istället.
På så vis "vattnas" dom av oss.
Det är våra allra första marsvin. Haft dom i tre år nu. Vi är i övre 40-årsåldern.
Kan det vara som jag är hönsig? Eller kanske har/är det så kallat "moderskänslor" för dom?
Min förra fråga i #5 var INTE en dum fråga, utan en allvarligt menad sådan. Kanske född ur okunskap?

#8 Jag tror att dem menar att man åker och ser till dem en gång om dagen och de klarar ju marsvinen sig på :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#9 Fiona
Jahaaa, jamen då förstår jag bättre!
Synd att inte vi bor i Stockholm! Hade ställt upp på stört!
Hoppas att det löser sig!

Jenny
#10 Precis som Fiona säger, så menar vi ju med "tillsyn", att det är någon som utfodrar och ger nytt, fräscht vatten varje dag :)Då är det enda som fattas gos och tid utanför buren, något som djuren kan klara sig bra utan i någon vecka om det kniper.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
#12 Binajis
Jaja, förstår jag. Tack för förklaringen!