Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1133 ggr
FeliciaS
0

Vattenflaskor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan ute i höstmörkret!
Min vattenflaska som jag har till marsvinen är dålig - den läcker och jag måste fylla nytt vatten varannan timma känns det som. Jag har köpt nya (dock av samma märke). Bilden som är bifogad är en sådan jag har. Jag har även en sådan genomskinlig.

Är din vattenflaska bra? Vad är det för märke? Skicka gärna med en bild!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Diana61
0

Nu förstår jag varför dessa säljs i massor på Tradera.com. Jag var suen på dessa med tanke på färgerna (blåa) men om de läcker hela tiden så är det ej värt priset. Jag har inga problem med mina. Saken är den att de slits med tiden när vissa marsvin bitter på dom istället för att slicka. Röret håller då ej formen och kulan stoppar ej vattnet och då läcker. Så efter en tid så får man köpa nya flaskor.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

[MatildaW]
0

#0. Jag köper en sort (vattenflaska) på Granngården, det är typ en hamster på den, jag ska kolla vad märket heter :)

FeliciaS
1

#1 Ja, du har rätt - det är nog därför.

#2 Jag ska till Granngården på tisdag och köpa vattenflaska, Lottiepellets Äpple/Morot (har minst fett).

Mvh Felicia

[MatildaW]
0

#3. Biba hette märket :) jag ska dit imorn och köpa Lottie pellets, hö och spån :)

FeliciaS
0

#4 Okej ;) Har de bra hö där? Höet här hemma börjar ta slut så då kan jag ju lika gärna köpa nytt på tisdag. Vad för Lottie äter dina marsvin? Hur mycket kostar en förpackning?

Mvh Felicia

[MatildaW]
0

#5. Njae, jag ska bara köpa en liten förpackning, annars köpr jag från zoo :) sist jag köpte hö från Granngården var det Ohyra i det (la märke till det när jag gick igenom påsen som jag gör varje gång) men det tog dom bort (allt i den sektionen så att säga) och lovade att bättra det :)

Mina har hittills bara fått havre och vetekli, men jag ska nog testa antingen morot och äpple eller det där med maskros eller vad det var :) har svårt att bestämma mig, men det lutar åt maskros, för de kan ju vara kul att ha på vintern när det inte finns ute =D

[natalie742]
0

Jag har en sån vattenflaska å jag tycker inte dom läcker, däremot tycker jag att själva drickröret e för kort (det når inte så långt in i buren)

[natalie742]
0

Förresten när jag tänker efter så läcker dom om man inte fyller flaskan ordentligt (om man tex bara fyller till hälften). Det har nog att göra med att det e luft i flaskan eller nåt. Men jag tror det e så med dom flesta drickflaskor.

FeliciaS
0

Men på de flaskorna står det att man ska fylla de ända upp med rumstempererat vatten och sedan skaka så att det ska bli ett vacuum och det gör jag, men de läcker ändå.

Mvh Felicia

bejtedejte
0

Har alltid använt dessa flaskor, och de har hållit i många år och aldrig läckt. är jättenöjd med dem :)

FeliciaS
0

#10 Jaså :) Hur gör du? Som jag skrev i #9?

Mvh Felicia

[MatildaW]
0

Granngårdens flaskor (BIBA) dom har en lång pip och fungerar jätte bra tycker jag :) man kan också ta bort pipen och koka den ren om man vill på dom :)

FeliciaS
0

#12 Vad bra :) Måste man fylla de med rumstempererat vatten eller skaka de? Läcker de någon gång?

Mvh Felicia

bejtedejte
0

Jag bara fyller på och sätter fast flaskan. Gör inget speciellt alls. :)

[MatildaW]
0

#13. Nää, jag kan ha iskallt vatten och hett vatten där (jag har aldrig haft det i buren, men jag har testat :) Hum, enda gången min vattenflaska "runnit" var när Blondie satte munnen vid pipen och höll så hela tiden så det blev pissblött i buren :P busgris :D

FeliciaS
0

#14 Okej… Så gjorde jag igår men det läckte lika mycket som vanligt Fundersam

#15 Okej, jag ska köpa en sådan =P

Mvh Felicia

[MatildaW]
0

#16. Ja gör det :) den är garanterat bra + att den har en lång pip som är avtagbar :)

FeliciaS
0

#17 Det låter jättebra och ett extra plus är att det är lång pip. De vattenflaskorna jag har, har väldigt kort pip. =)

Mvh Felicia

[MatildaW]
0

#18. Japp :) dom är ganska billiga också :)

[natalie742]
0

Fyller jag inte på flaskan fullt, så brukar jag trycka ut luften innan jag vänder den. Då brukar den inte läcka.

[MatildaW]
0

Hum, de va smart!

FeliciaS
0

Hur trycker man ut luften? =S

Mvh Felicia

[natalie742]
0

#22 Det är juh plastflaskor. Du trycker ur luft ur flaskan innan du vänder den med pipen neråt.

FeliciaS
0

#23 Hm… =S

Mvh Felicia

[natalie742]
0

#24 Förstår du inte? Det e juh lätt som en plätt *S*

Håll flaskan med pipen upp, tryck på flaskan, vänd den och släpp på trycket, klart.

FeliciaS
0

#25 Jaha, är dett så du menar =P

Mvh Felicia

Muffe
0

Har en flaska av märket bunny (fick den med när jag köpte bur)

Läcker och har kort pip.

Ledsen

alimina
0

#27 jag har också en sådan .. men min har lång pip och läcker inte ..  tkr den är jättebra !!

[MatildaW]
0

#27. Det finns vissa Bunny flaskor som #28 pratar om, dom är ganska bra, men sen ett som jag definitvit rekommenderar är som sagt Granngårdens Biba flaska, både lång pip och svårläkt.

FeliciaS
0

#29 Jag har den :) I början var den helt perfekt, suverän helt enkelt! Nu har den börjat läcka… Vad är det för fel på mig med vattenflaskor? *fniss*

Mvh Felicia

Ting-e-ling
0

Hmmm..har en Bunny. Får se hur länge till den funkarFundersam

FeliciaS
0

Mm :)

Mvh Felicia

[MatildaW]
0

#30. Ett tips, när du gör rent flaskan, ta en tops och "skrubba" ordentligt i öppningen där nere, min började läcka, så gjorde jag det och de slutade, sen la jag ner pipen i kokande vatten en gång, då blev det ännu bättre :)

FeliciaS
0

Jag har lagt ner metalldelen i kokande vatten 2 ggr. Menara du att jag ska ta en tops på det gröna? Det gör jag varje dag… Eller med toapapper. Aja, tack för tipset ;)

Mvh Felicia

[MatildaW]
0

#34. Nejj, i den andra änden *s* Skrattande

FeliciaS
0

Oki.. =P

Mvh Felicia

[MatildaW]
0

Hahaha :P

FeliciaS
0

Skrubbade och rengjorde hela vattenflaskan, men den läckte ändå när jag vände den upp-och-ner, men inte efter att marsvinen har druckigt… Det är så den har gjort de senaste dagarna… Skumt… Fundersam

Mvh Felicia