Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 787 ggr
IAmPolly
0

Mollan :)

Här ser ni en bild på mitt marsvin Mollan, visst är hon söt! :) <333

// Polly

IAmPolly
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
marsvin2008
0

Vilken söt liten en!

Är väldigt lik Linnets (här på mig) fem små marsvin som hon tog hand om för nån dag sen. Vet du vad det är för ras eller är de en härlig blandras?

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

IAmPolly
0

Nej, jag vet tyvärr inte vad det är för ras :)

// Polly

IAmPolly
0

Någon annan här som vet?

// Polly

Hanna-S
0

Vilken sötnos du har! ;)
Hur gammal är hon?

IAmPolly
0

Typ fem månader :)

// Polly

FeliciaS
0

Jättesöt! Hon ser ut att vara en Alpaca eller Texel (växer pälsen på huvudet framåt mot nosen som "lugg"?) i färgen Black/white.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Moa-16
0

Jätte söt. Hon har väl en kompis?

Marsvinlove
0

<3<3<3 :)

IAmPolly
0

Hon har måga kompisar, men de bor inte i samm bur för tillfället, för de bara biter Mollan :(

Moa-16
0

#10 I början blir det ju så. Men det blir bättre. Låt henne  vara med dom andra marsvinen.

Creation
0

#10 Hur introducerade du marsvinen inför varandra? Det kan ju hända att de inte har fått rätt början med varandra och därför tjafsar lite extra. Har du läst artikeln "Att sammanföra marsvin" här på iFokus? Där kan du annars få lite tips. :-)

#11 Jag tycker inte att du ska säga att det kommer att bli bättre med sådan säkerhet. Vissa marsvin fungerar verkligen inte ihop.
Lite tjafs går ju att acceptera, men du vet ju inte hur allvarlig den här situationen egentligen är.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Moa-16
0

#12 Marsvin är flockdjur. Och det är ovanligt att det inte blir bra tillslut. Man måste låta dom bråka. Annars blir det ju aldrig sams. Om man tar ut och in, blir det bara värre!

Binajis
0

#13 Skulle du nöja dig med att få det tipset? Sätt ihop marsvinen, hux flux.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Moa-16
0

#14 Va? Ja, det är bara att sätta ihop dom. Sen hur många gånger hon tagit ut och in och krånglat vet inte jag.

Binajis
0

#15 Jag är ganska säker på att du hade ifrågasatt och velat veta mer utförligt. Men vad vet jag.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Moa-16
0

veta vad? Marsvin är flockdjur och ska inte vara själva. Dom bråkar om rangordningen i början. Och kan även göra det en längretid. Inget onormalt. Man behöver inte krångla till det så. TS skrev att hon hade många marsvin? Då måste marsvinen ha stort plats att röra sig på. Hur stor är buren?

IAmPolly
0

#12 - Ska kolla artikeln :)

Och anledningen till att jag inte vill sätta in Mollan till Tilda och Molly, är att jag inte vill att hon ska få fler bitmärken …

// Polly

Moa-16
0

#18 Men självklart bits dom i början. När jag fick Cofy bråka dom med henne 2 veckor framåt. Det gäller att inte lägga sig i. Det blev bra sen. Och dom har det jätte trevligt ihop nu ;)

IAmPolly
0

Så bra då :)

Ska försöka med Mollan sen.

// Polly