Selective, bra pellets?
Idag när jag var i Barkaby såg jag en nyöppnad zooaffär som jag gick in i. Såg då två olika sorters pellets som jag aldrig sett tidigare och hittade nu namnet på dom. Den ena hette Versive-Laga eller något men verkade inte spec. bra. Men den andra hette Supreme Science Selective Guinea Pig och på förpackningen stod det att den inte innehöll socker eller färgämnen, så jag undrar ifall någon vet ifall det är ett bra pellets för marsvin?
Här är en hemsida där det står lite info om det. http://www.zooplus.co.uk/shop/rodents/food/guinea_pig/gerty_guinea_pig/153247
Jurassic Zoo va? Vi åker ofta dit för att kolla om djuren har kommit.. eller ja, ofta.. när vi ha vägarna förbi. Änsålänge har dom i alla fall inte kommit! xD
Men i alla fall, jag har det där fodret hemma för det kostade bara 19kronor. Det verkar seriöst om man kollar på innehållsförteckning/information ^^ Brukar ge när jag kommer på.. kanske 2 gånger i veckan.
Jag skulle gärna vilja se en fullständig näringsdeklaration. Undrar vad den innehåller mer om det bara är 15% fibrer, något som bör ligga på ca 25%. Ger man pellets på hyffsat fri tillgång skulle inte jag rekommendera den, just för att en bra pellets ska ha ett högt fiberinnehåll. Då och då kan det säkert vara okej som komplement till något annat kraftfoder.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus