Fatty-eye?

Puttade upp en gammal tråd till dig där det låter som Gretas symptom.
Marsvin 4-ever
.
Tack Anette :)
Men jag har ju Wilma här hemma med fatty-eye att jämföra med och tycker inte alls att det ser likadant ut, hennes ögonlock hänger och det blir som en gul-vit påse med fett liksom.
Hanna
Hoppas det bara är en irritation, du har haft din beskärda otur redan :/
Precis som du säger tycker inte heller jag att det ser ut som fatty-eye. Cherry-eye behöver ju inte sitta i överkant på ögat, men däremot vid ögonvrån vid tårkanalen?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jag tycker inte att det ser ut som fatty eye, snarare cherry-eye som det har föreslaits tidigare. Fatty eye är en mycket "slätare" vävnad, inte sådär bubblig som det ser ut att vara här.
Hur som helst så är det nog inget som Greta lider av utan bara ett skönhetsfel så du behöver nog inte oroa dig för henne när du åker bort. :-)
#6 - Skönt att höra :)
Men då är det cherry-eye som Wilma har på ena ögat också?
Hanna

#7 Nej jag tycker inte att det ser ut som fatty eye heller.

#9 Jag har faktiskt ingen koll alls på cherry-eye men jag tror inte att det är mer än en slump att två i samma bur har fått det.
Jamen där är det ju vanligt fatty-eye iaf. Där syns ju tydligt den släta ljusgulrosa vävnaden. Men visst har hon även pyttelite cherry-eye även på dte ögat? Tycker mig se att det sticker upp en pytteliten bit alldeles i nederkanten framför fatty-eyet?