Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 856 ggr
Absinth
0

Tips på bra böcker efterlyses!

Kan någon ge oss tips på bra marsvinsböcker, böcker som ger mer en de som riktar sig mot barn.

Gärna på engelska!

FeliciaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För många år sedan läste min mamma en engelsk bok om marsvin (ursprung, fakta, skötsel osv.), skriven av en veterinär. Tyvärr vet jag inte vad den heter, vi lånade den på biblioteket men jag tror att det var The proper Care of Guinea Pigs, skriven av Peter Gurney. Han har skrivit en annan bok som jag letar efter och är intresserad, den heter Piggy Potions, natural remedies for guinea pigs (som handlar om naturmediciner för marsvin).

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Diana61
0

Bästa är nog att söka på nätet. Amazon eller liknande. Jag köpte min i England och tycker den är mycket bra då det är färgbilder och då lättare att se hur det verkligen ser ut. Särskilt när det gäller sjukdommar. Har ej boken tillgänglig just nu.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Absinth
0

Den låter bra "Diana61", återkom gärna när du har möjlighet att ta reda på vad den heter.

Det finns mycket böcker att välja på när man söker, men det är inte alltid det finns möjlighet att läsa lite mer om vad de tar upp.

Diana61
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Absinth, det är The proper Care of Guinea Pigs, skriven av Peter Gurney som jag har och som även Xtanlovers mamma har läst. Rekomenderar den. Men jag håller ej med om allt som han skrev (han dog 4 juli 2006) om men det kan man diskutera om en annan gång. Men till 95% så håller jag med om det han skrev.

Här är en bild av boken.

Peter Gurney's Guinea Pig Health Guide

petergurney.com

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4