Vad tycker du om sippyflaskor?
Funderar på att skaffa Sippy vattenflaskor till mina djur. Eftersom det går att ta bort locket borde dem vara mycket lättare att göra rent ordentlige tycker jag.
Men vad tycker ni om denna typ av flska? för- och nackdelar?
http://www.zooplus.co.uk/bilder/1/sippy_b_1.jpg
Är det svårare för djuren att lära sig dricka ur denna typ av flaska om dom är van vid den "vanliga" sorten?

Har bara haft sån slags vattenflaska till hamster men borde det inte bli svårt för marsvinen "trycka" upp den lilla lösa delen så att det kommer vatten, eftersom den typ "sluttar" neråt??? Fast då kanske det borde vara svårt för hamstarna också så jag vet inte riktigt, men till dem har det funkat bra:) Ur renlighet så är det lättare att komma in med flaskborsten… Men det kanske finns nån här inne som har provat detta till marsvin???
Tycker inte att du ska andvända en sådan. Sådana är till för hamstrar.

Denna typ av flaska har jag sett hos marsvin i djuraffär och dom drack ur den.
Men någon "kommer inte på vem" gav ju ett kanonbra tips gällande rengöring av flaskor för en tid sen här.
Man trattar i en del risgryn och sen varmt vatten på det och skakar rejält. Funkar ypperligt. 
Marsvin 4-ever
.
#2 600 ml för hamster? :P
Nej den använd till gerbiler, hamstrar, marsvin och illrar så vit jag vet ;)
Ville bara veta om någon har nån erfarenhet av den, sett någin använda denne eller har en baknt som ahr den eller t.o.m har en själv :)
Bra, dåligt, osv, allt :)

Jag har sippy till alla mina marsvin och jag kommer aldrig någonsin att gå tillbaka till att använda "vanliga" flaskor annat än i undantagsfall (har dem som reserv om det skulle behövas akut någongång).
Har använt mig av sippy i ca 0 år skulle jag tro och ser inga som helst nackdelar, bara fördelar.
Lättare att tömma och fylla, lättare att rengöra, läcker mycket mer sällan etc.
Varför menar du att marsin inte skulle kunna ha såna…?
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
#5 okey, då blir det nog till att köpa hem en sån och prova till alla mina olika arter :)
En fråga till dig som har en sån då, går flaskan att lätt lossa från gallret utan att behöva skruva bort allt?

Kan man fästa en sådan i en typ bokhyllebur tro?
#5 Låter det mycket när marsvinen dricker? Två av mina marsvin lever om något så förfärligt när de dricker ur en vanlig flaska, så om jag hittade en annan lösning vore det ju toppen.
Sugproppar och skruvfäste följer med vattenflaskan.
Den kan alltså användas både på gallerbur samt plast- och bokhyllebur. :-)
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
#9 onödigt? varför tycker du det?
Den ska vara lättare att dricka ur, dom får snabbare i sig vattnet dom vill ha och behöver inte vrida på huvudet som vissa göra + lättare att göra rent - är det jag fått fram hittintills.
Låter ju inte onödigt i mina öron, utan bara bra för djuren och lättare för dem.
Jag har med funderingar på att köpa sådana dom värkar mycket enklare än dom vanliga som bara läcker 

Ja, de är lätta att ta bort.
Man liksom "trycker" fast dem och "drar" loss dem.
Det medföljer sgproppar och "skruvanordning" till "hållaren" och i flaskan är där skåror som man "klickar" i.
Blir lite rörgt men det är svårt att förklara tycker jag.
Ja det kan man (jag har två bokhylleburar).
I den ena har jag dock gjort en egen konstruktion av ståltråd där jag sätter i flaskan, i den andra använder jag sugpropparna.
Om det låter mindre vet jag faktiskt inte, jag har haft sippy i typ 10 år eller nåt sånt, kommer inte ihåg hur det lät innan:-)
Men visst, det låter när de dricker, det gör det.
Varför skulle det vara onödigt?
Någon gång byter man ju förmodligen för djuret, spelar väl ingen roll när det är?
Tycker jag att du gör rätt i:-)
Sippy är bäst (eligt mig iaf) ;-P
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!