Han blöder...
Är det någon här som varit med om att eran hane blött från penis? Tror det kan vara ett sår, men är inte säker. Just nu går han med hona. Kan hon ha bitit honom eller kan det finnas någon annan anledning till detta? Jag blir så orolig…
Jag har ingen aning, han har kanske fått ett sår :O
// Polly

Har aldrig varit med om det men en teori är ju att han släpat rumpan mot burbotten/spånet och kanske på det sättet fått ett sår/skrapat i och fått ett sår. Tror inte att honan har bitit honom.

#2 Jo, jag kom på den möjligheten efter jag skickat inlägget :) Troligen så är det anledningen.
Såvida ingen annan har någon annan erfarenhet?
Det kan vara så att han fått en spån flis som stukit honom när han försökt para, det bästa du kan göra är att trycka fram snoppen och kolla och även tvätta lite med ljumet vatten
urinvägsinfektion kan väl ge sypmtom som blod i urinet?
#5 ja det kan det med göra att jag inte tänkte på det har ju haft en hane som haft det ,
Ts Ser du inget sår så ska du nog kontackta vet

#4 Jag har inte spån i buren nu (=annat bottenmaterial), annars hade ju det absolut kunnat vara en orsak.
#5 och #6 Det är inte blod i urinen och han piper inte när han kissar eller så, så därför har jag uteslutit urin-sjukdomar.