Bokhyllebur
Har tänkt att bygga en bokhyllebur till mina två killar eftersom de nu har en ca 110x80, och jag vet att de skulle älska att få springa runt på en större yta, det gäller specielt Calvin eftersom han fortfarande är ung och väldigt busig:) Just nu står deras nuvarande bur i hallen och bokhylleburen kommer hamna på övervåningen bredvid trappan och mittemot mitt rum.. Det är ljust och bra där o samt att de hör oss även när vi är på nedervåningen så det blir bra:) Men tror ni att det drar om man har den direkt på golvet eller inte?? Vill ju inte att de ska bli förkylda… Annars är det ju bara att fixa nått att ha under. Den nuvarande buren står på ett lågt bord, men det bordet skulle inte räcka att ha under till en bokhyllebur….
Har du inget större bord då? :)
// Polly
Det finns bra och billiga ben att köpa på Ikea. Vi har 5 sånna under varje bokhyllebur och en spånplatta som de är fastskruvade i för att bokhyllan har så tunnt bakstycke.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Mina båda bokhylleburar står direkt på golvet på vår ovanvåning (varav den ena mot en yttervägg precis nedanför fönstret) och jag har aldrig märkt något negativt på djuren av de placeringarna (har haft det så i ca 5½ år).
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

#2 det var ju en bra ide, men syftade mest på om ni tror att det blir för mycket drag på golvet?? Eller om det går bra att den bara ligger ner på golvet?

Oj, där kom #3 före:) Men vad bra då vet jag att det går att ha dem direkt på golvet, sen hur jag gör e en annan femma:)

Det blir väl till att ge sig ut på måndag och försöka hitta en billig och bra begagnad ca100x200 Bokhylla då…. Har tittat på blocket men har mest hittat för några tusen och är inte så pigg på att spendera mycket nu:P Men inte så långt härifrån har vi ett bra ställe där de säljer gamla möbler och annat gammalt:) Så kanske hittar jag nåt passande…. Ett måste är ganska höga kanter eftersom lillen är en liten utbrytar-kung när det gäller att ta sg in och ut från saker:)

Ikea säljer nya Billy (200*80) för 349 kr (åtminstone så var priset det när jag köpte min). Har ibland sett begagnade för 100-200 kronor.
**SMF 237 Sweet Dream's

#7 Det är en sån jag siktat mig in på o såg en sån på stället jag ska till på måndag för inte så länge sen, kostade kanske 100kr, så dit blir det först jag åker:) Billy är nog rätt många som använder verkar det som:) Men kanske hittar jag någon annan slags användbar…

Ok:-)
**SMF 237 Sweet Dream's
Lånar tråden.
Har en Billybokhylla med måtten 202x60x28 som jag tänkte omvandla till marsvinsboende. Jag har fyra honor som nu bor i två burar. Är måtten tillräckliga för 4 stycken?

Jag tycker absolut att du kan ha fyra marsvin i den buren.
**SMF 237 Sweet Dream's
Ni som gjort om en bokhylla, vad har ni använt i botten sen? För ryggen man får till Billybokhyllan är väldigt svajig. Spånskiva eller?
#12 Vi har förstärkt med bräder på undersidan som vi längs hela undersidan spikat i tvärs över (med ca en brädas mellanrum mellan varje) för stabilare botten.
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet
Spånplatta under har jag.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"