Världens sämsta dag
Klart du är ledsen! De som inte förstår det kanske är dåliga på empati.
Ditt marsvin var/är jättefin, en härlig gosnos.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Stackare, de som inte förstår dig har nog inte haft egna husdjur som gått bort.
Sov gott, Karamell!
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Min hamster dog i januari och jag grät hela tiden men jag kämpade mig upp och gick till skolan men det gick inte så bra, började gråta direkt. Sen så blev jag sjuk så då fick jag vara hemma och vila upp mig. Sen så åkte vi den helgen till våran stuga och grävde ner henne i jorden vid en ek. Jag längtar efter henne så mycket. Men nu har jag mina två små marsvin att ta hand om så nu har jag mycket att göra xD men jag längtar efter henne så fort jag tänker på henne. Jag förstår dig precis. Det är så jobbigt :(
Vila i frid Karamell

det är det som är det hemska med att ha djur, att dom försvinner. men stunderna med dom är värda allt! Vi har begravt henne i trädgården.

Klart du sörjer din älskade vän. Det gör samtliga som har fått uppleva förmånen att ha ett älskat djur.
Men tyvär har ej djurlösa människor denna förståelse för att man kan sörja ett djur.
Lille underbart söta Karamell har det fint nu på dom evigt gröna ängarna.
Tröstkramar till dig.
Marsvin 4-ever
.

Tack alla, det var mitt första djur som dog fast jag var ganska berädd. Tyvär hann vi inte till veterinären hon dog på natten </3
Gråter med Dig!
Vet hur det känns.
Nu hoppar lilla Karamell omkring i Regnbågslandet!
Kram till Dig!
Vila i frid, lilla Karamell!
R.I.P :(
Håller med dig, det är hur jobbigt som helst!
Samma öde väntar snart min älskade Erik! :´(
här inne tror jag att alla förstår!
förlorade min bästa vän phille i januari och blir fortfarande ledsen när jag ser bilder eller tänker på honom. folk tycker man är supertöntig när man 22år gammal gråter hysteriskt när ens marsvin dör, men jag kan lova att det var det värsta jag varit med om någonsin.
får tillochmed tårar i ögonen av att skriva denna texten, fastän det är 8 månader sen!
jättesöt är din lilla tjej och jag tror nog phille tagit emot henne på andra sidan.. styrkekramar till dig!

#10 Ja man blir nästan chockad själv, när man inser hur man reagerar när man förlorar någon av sina raringar.
Minns när jag förlorade mitt första marsvin.
Som vuxen "48 år gammal då" står jag storgråtande utanför veterinärkliniken.
Marsvin 4-ever
.
R.I.P
Stackars dig, har varit med om samma sak det är inte lätt…
Men hon har det bra där uppe :'')
Jag är 45 år och kan börja gråta hysteriskt över alla mina små vänner som gått bort. 5 kaniner och ett marsvin. De var som mina barn.
Och jag gråter varje gång jag ser någon här som gått bort! Även om jag inte känner dom, så KÄNNER jag sorgen!
Det gör gruvligt ont i en!
Nu har vi två marsvin kvar. De blir 4 år nästa år. Jag kan gråta bara jag TÄNKER på att de också ska vandra vidare!
Fick ta bort min lilla flicka för bara en månad sen, så jag vet precis hur det känns. Jag blev nästan förvånad själv över hur starkt man reagerar. Jag grät hur mycket som helst men ingen av mina vänner förstog hur jag kunde vara så ledsen för det var ju bara ett marsvin..

#13 Jag kan också gråta över bortgångna marsvin här på sajten, vissa av dom följer man ju här på forumet och "känner", när man sen läser att dom gått bort så blir man oerhört berörd.
Marsvin 4-ever
.
Det som är så bra med marsvin.ifokus är att härinne tror jag inte att det finns en som inte kan tänka sig in i eller har varit med om förlusten av ett älskat marsvin och sorgen efter det.
Men det är verkligen inte ovanligt att människor som inte har djur är helt oförstående inför den sorg man kan känna då de små lämnar oss.
Jag fick avliva en av mina honor i somras och var helt förstörd efter det, även nu flera månader efter att hon är död saknar jag henne och blir tårögd av att se bilder på henne. Och det är okej att vara ledsen och gråta, rent av bra. Om ett tag kommer du att kunna se tillbaka på de långa år ni hade ihop och se de fina stunderna istället för enbart det sorgliga i att hon är borta.
Vila i frid Karamell
Hanna

Hon var den bästa, men hon har det bra där hon är nu :) Jag har iaf fem djur kvar…
R.I.P Karamel.
Känner också igen mig Maninerna. Min lillpojke Melvin gick bort den 14 April i år. Han blev knappt två år gammal. Att mista en familjemedlem tar hårt på en. Ta hand om dig vännen, dig och dina små.
MVH Anna, Findus och lille Texas.

18# sorgligt :( Karamell blev iaf ganska gammal…
Åh, en del av "Maninerna" är borta.. :(
Läste dina sms med sorg i hjärtat.. fast gammal blev hon.
Bara inte Selda går bort nu.. <3
Vila ifred Karamell! Undebar var hon <3

20# hon vilar i frid<3 Ja underbar är bara förnamnet :(
#21 Mm, hoppades på att få träffa henne någon mer gång.. :( Men så blev det inte.
Hoppas att hon och mina marsvin får träffas då den dagen kommer..

det gör dom nog…<3
Jag blir fortfarande ledsen när jag tänker på mina 2 grisar som gått bort o det var 2002 samt 2004 men dom va mina bästa vänner då jag inte hade det bra varken hemma eller i skolan under min uppväxt.
Nu är dom tillsammans me Karamell o käkar maskrosblad dagarna i ända :)
Vila i frid lillen!
åh, underbar färg på underbar flicka, förstår dig verkligen!
R.I.P Karamell
Jag beklagar, vad sorgligt. De gånger mina marsvin har dött när jag gått i skolan har jag också stannat hemma. Första gången jag var med om att ett utav mina marsvin dog var jag i skolan…
Vila i frid fina Karamell.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus