Tass sår
Hej!
Mitt marsvin har haft ett sår under tassen sen jag fick honom och hon sa någonting om att han hade ett sår under tassen som inte läkte, men vi tänkte inte på de då.
Vi har sätt att de är ett sår och svullet ibland och jag tvättar de ibland när jag ser att de är lite blod i buren eller på mattan ute och ibland går svullnaden ner och så men nu är jag lite orolig om jag gör rätt!
Vad ska jag göra för att få de att läka riktigt?
Hur stort är såret? det kanske behövs medicineras för att kunna läkas full ut?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
hade en teddyhane på jobb som fick ett sår under tassen.. vet inte varifrån det kom men det var svårläkt…
vi smorde in såret med en en desinificerande natursalva och höll det så öppet och varfritt det gick…. och till slut läkte det ihop.. tassen var mycket svullen men han verkade inte ha ont alls..

Verkar han ha ont av det?? Du kanske kan ta en bild och lägga in?
Hur länge har du haft honom? Visar han att det gör ont?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Det verkar inte som om han har ont precis för han är lika glad :D
Tror att findusen hade samma problem som jag… vart kan jag hitta en sånn salva?
Bråttom! Penicillinsalva hos veterinären! Går det för långt kommer såret aldrig tillbakabildas och det kan bli en kronisk bakterieinflammation med röta trots medicinering! Har råkat ut för det och grisen fick avlivas. Detta trots flera turer till veterinären. Fruktansvärt!
vi använder Pilisalva,, vet inte om det finns nåt liknande på apoteket eller nån naturläkemedelaffär? vet inte riktigt var pilin är ifrån, men den är beställd från internet tror jag.. var bor du?
ev kanske det skulle läka snabbare med baytril……