Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 860 ggr
Jenca
0

varför hakar dom tänder?

heej…ja undrar vrf min systers marsvin hakar tänder i bland?glad för svar…=)

FeliciaS
0

Marsvin "hackar tänder" när de är missnöjda eller agressiva. Eller om marsvinet bråkar med ett annat marsvin…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[MatildaW]
0

Som Xtanlover säger, när marsvin hackar tänder så man riktigt hör att de hackar, då är dom riktigt arga och "hotar".

FeliciaS
0

#2 Japp ;) Eller om de är missnöjda…

Mvh Felicia

Fiona
0

okej men jag är storasyster till "jenca" och de gjorde dom när kaninen hälsade på dom:P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Milla
0

Det är marsvinens sätt att hota andra och även precis som dom andra skriver

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

FeliciaS
0

#4 Okej…, de kanske inte tyckte om kaninen (antligen var de lite skraja).

Mvh Felicia

Abico
0

Som folket över här säger så är det ett teckan på missnöjdhet, men jag har också varit med om det flera gånger vid "lunchdags" då grisarna hackar tänder för att försvara sin mat och skrämma iväg alla som kommer för nära.

Kram Hanna

Hanna 

Jenca
0

okej tack för svaren nu förstår jag!=)

FeliciaS
0

Glad

Mvh Felicia

Chippers
0

Att marsvin hackar tänder kan bero på olika saker. Antingen om de hotar varann, t.ex två hanar som är i samma bur som kanske inte går så bra ihop och småtjafsar eller så kan börja hacka tänder, eller så kan dem göra det om de ryker ihop.

Men, de kan även hacka tänder då de tigger! Ibland när jag är i köket för att hämta gönsaker, så tar det lite tid, då kan man höra hur några börjar hacka tänder för att jag är seeg!Räcka ut tungan

FeliciaS
0

#10 Men att du då är seg och de hackar tänder kan ju bero på missnöje - alltså att de är missnöjda liksom "kommer hon inte snart" typ =P

Mvh Felicia