Risk för drag?
Jag ska ev flytta in alla alla djuren i 1 rum å då kommer det bli skit bra men lite svårare att möblera så kommer bygga en bokhyllebur på ben till marsvinen och ha kaninburen under.
Dock om allt ska få plats kommer jag tvingas ha marsvinen och kaninerna under fönstret å då undrar jag hur stor risken är för drag, marsvinens burbotten kommer vara i höjd med fönsterkarmen ungefär. Hur stor e risken för att det drar å dem blir kalla?
Kan jag göra nåt vinter tiden emot kylan? (tex flecce filt vid fönstert längst ner)
Det e morgon sol genom det fönstret så solen kommer inte stå och steka på dem, kan även sätta upp rullgardin vid behov ;)

Jag har min ena bokhyllebur precis nedanför fönstret i marsvinsrummet (iofs så står den på golvet) och där har den stått i flera år och jag har inte märkt något på mina marsvin att de blivit påverkad av eventuellt drag.
Innan de flyttade in i sitt nuvarde rum hade jag en bur på ett skrivbord precis sidan om fönstret, funkade jättebra det också.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
okey, då kör jag nog på det, så får dom större bur också ;)
Det beror nog en del på vad du har för fönster. Våra tunna tvåglasfönster drar det en del ifrån, jag hade aldrig haft mina marsvin intill det i alla fall. Ett tygstycke minskar ju draget och är lätt att sätta dit, så varför inte ;) Det gör ju inget dåligt precis. På sommaren får man också tänka på att de inte står i direkt solljus.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus