Underbara bebisar!
Här är de! Bebisarna som kom igår kl 19.40!!De är helt underbara
Väldigt mjuka och lena, ganska svårfotagraferade dock! ;) Ååå jag är så glad nu att allt gick så bra!
Den mest bruna väger 103 g
Den mest svarta väger 99 g
(Det är väl ganska bra och höga vikter va? Trodde de skulle väga mindre när nu mamman inte är så stor..)
Jag har kollat könen och jag TROR att de är två tjejer! men helt säkert vet jag ej, jag kan lägga in bild sen så kan ni ju hjälpa mig lite med det:)

Åh, så söta :)
Jag tycker att det är bra vikter, jättestora är dom ju inte men inte små heller för den delen :P
Hanna
Ojoj så söta! Vikterna var bra. När en ung hona är med ungar går den mesta näringen till ungarna vilket ofta resulterar i bra vikter, även hos en ung hona.
Lägg in bilder du, så hjälper vi dig :-)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Ok:) Ja jag ska lägga in bilder sen.
Det känns så skumt att hålla i ett marsvin som bara är en dag gammal, de väger ju som typ en guldhamster!:P meeen gud så söta de e, jag tror att jag kommer sitta intill marsvinsburen hela veckan!:P Var otroligt svårt att fota (men mamman var ju ändå mest svårfotad, ungarna blev trötta så snabbt:) De diar för fullt nu också:P

Vilka sötnosar!!
Åååh va fiina :D Jättejättesöta! Ser väldigt friska o fina ut.

Tack, tack allihopa!:)
Tänka sig att detta hände just mig! För ca två veckor sen hade jag ju ingen aning om att "Calvin" var en tjej änns;)

Grattis!

Så typiskt! Med min vanliga digitalkamera går det inte att få en enda bra närbild på ungarnas kön (blir hur suddigt som helst ju):S
Men jag är 90 procent säker på att båda är tjejer, men man ser ju lite lättare sen när de blivit lite större:) Nu ska jag klippa Calvins klor..
Vilka virvliga sötnosar! =)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Vilka goa bebisar :) Jättesöta färger, med vita bläsar ^^ Har de virvlarna som en Abessinier?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#11 Tja de har nästan alla virvlar tror jag, men de sitter inte helt rakt och så, men det är ju förståeligt när Elvises också sitter lite där och här, men de är ju supercharmiga ändå^^ De verkar ha fått från Calvin vita bläsar och vita fötter (fast en har en brun tass också:) Ganska skönt för mig med vita fötter, då ser man pulpan mycket bättre vid kloklippning!;)
De springer runt nu och småpoppar här och var, och äter lite hö och broccoli:D
#12 Va sött :D
Jag har ju glömt hur det va att ha bebis, det va ju så längesen! Din situation påminner ju så mycket om min då fast jag visste att min va en hona o jag hade bara henne men jag kom ju på att hon va dräktig ett par veckor innan bebisen kom bara. Blev väckt av pappa när jag skulle till skolan som vanligt o jag frågade "Vart är Frida?" För hon va alltid ute o pep när jag vaknade. "Lyft på huset o titta" sa pappa. O där satt den sötaste lillkillen jag sett
Är verkligen avis på dig o dina små, dom är så söta :D

#13 Ja du blev säkert lika chockad när du kom på att hon var dräktig som jag^^
Aaah fredag äntligen! Vi har fixat bort gallret emellan och satt Elvis i en gallerbur bredvid (så att han ser dem och känner lukten+att han hör dem), så han får klara sig så ett tag, men snart nog ska vi försöka fixa en vän till honom men först tänker jag vänta lite och FÖRSÄKRA mig om att det är två HONOR, så att det inte blir nått fel igen;)
Här är en bild på burarna:

Naaw vilka busungar
Ser jättefriska o fina ut!
Har du kommit på några namn än då? Om det nu är flickor förtås, det vet du ju inte säkert än :)

#17 Jaa du, namn, hmm (jag brukar ha jättesvårt att bestämma mig:P)Så jag vet inte riktigt. Nån här som har bra förslag kanske?:D Det enda jag tänkt på så är att det inte ska vara "så vanliga" namn, och då menar jag "människo namn" som typ Anna eller nåt:P Jag är ju nästan helt säker på att det är två honor men jag ska nog inte förhasta mig med det:P
Önska & Lycka? Två gulliga namn… men du kanske menar typ namn som Enja & Tistur, när du säger att det inte ska vara vanliga "människonamn" :-)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

#19 Jo men Önska,Lycka,Enja,Tisdur precis sånna namn menar jag med lite mer "ovanliga" än t.ex Anna som jag skrev:P De var ju bra namn, en Önska skulle jag kunna tänka mig:D Fler namnförslag?:P
#20 Önska och Vilja? Vissla och Tissla? Eller Tissla och Tassla, det tycker jag är sött :-) Eller Tissla och Tassa. Timja och Teya. Siri och Ginza. Heya och Mizra. Gry och Dilla. Jag kan nog hålla på hur länge som helst 
Hihi… Tissla och Tassla har jag haft en kull som fick heta. :)
Dracula o nosferatu hade jag lätt döpt dom till, lite maskulint men sak samma :P

Timja gillar jag=) Dracula o nosferatu är nog lite för maskulint för mig, men hade vart bra killnamn:P Jag har ju nu redan en hona som heter Calvin, men hon gör ju skäl för sitt namn:P
#24 Jag spar dom till mig själv då :P
Älva är rätt sött

Hur mycket ska de gå upp i vikt nu igen, per dag? Sen i onsdags har de gått upp 5 och 6 g..

Nu blev det så att Elvis fick en del av tjejernas bur igen med galler emellan, för han ville så gärna dit och jag tyckte så synd om honom (för han såg inte så bra in till dem heller som jag hade velat )men han såg ju så olycklig ut:P
När tycker ni att jag kan börja ge dem golvtid, de är ju bara fyra dagar gamla men hur brukar ni göra?

Jättesöta små troll och fina bilder!
Härliga bebisar :) verkar väldigt nyfikna. Mamman ser ut attvara en utomordentlig mamma me :D

Ja visst är hon en bra mamma:) Ungarna får mjölk-pauser ganska ofta:P