Allergi test...
Har testat min yngsta dotter idag, då hon har förkylningsastma. Provade det vanliga, häst, hund, katt, gräs, björk och sist men nästan viktigaste… marsvin…
HON ÄR INTE ALLERGISK
det är super sköööönt att veta, för ibland har man nästan trott att hon kanske fått mer förkylningsastman pga djuren, men så är inte fallet. Är superglad för det !
Åh, så skönt! :D
Hanna
Skönt att höra! :-D
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Vad skönt för dig/er!!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Vad BRA!
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Tack för era grattis, känns jättebra :)

Mmm…visst e sånt jätteskönt!Mina två döttrar har oxå astma och när jag hade många marsvin så blev deras astma väldigt mycket värre.Eft X antal tester så visade det sig att dom får mer besvär av dammet från hör,halm & spån.Jag fick dra ner rejält på marsvinen & sen testade jag flecce ett tag.Det var okej men en hel del jobb så länge jag hade grovtvättstugan här där vi bor.Den är numera borttagen och vi har en större tvättmaskin för mattor ENBART.Så det fick bli spån & halm igen.Det innebär,städa,städa,städa,städa,våtorka många gånger per vecka.Byta åt marsvien när döttrarna är borta i skolan.Och sen ska jag köpa en luftrenare oxå.Det går bra,men jag måste hålla koll på deras astma-besvär hela tiden.
Och jag blev så glad när dom INTE var allergiska mot marsvin,hund & katt som vi har hemma.
Så jag vet hur du känner dig…DET ÄR SÅ SKÖNT!
Grattis!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

#6 Du kanske kan testa pepparkaksspån somjag kallar dem, dvs alspån? Jag tycker de luktar mycket mindre, jag tror itne någon i denhär familjen riktigt tål de vanliga spånen..

# 7
ja det skulle vara bra med ett "bättre" spån.Men jag har inte bil eller körkort själv och bor lite "off" så jag är lite beroende av min vännina som oxå har marsvin som har bil & körkort,jag åker med henne och får hem en hel del på en ggr.Och där vi handlar har dom ej detta spån.Jag har frågat om dom ev kan köpa in det men det är för dyrt säger dom.Och visst spelar pengar roll för mig oxå,men jag skulle förmodligen köpa detta spån om det funnits där vi handlar.
Tack för tipset!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.