Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1548 ggr
godisgrisen
0

Grönkål

Passa på att ge marsvinen grönkål nu när det finns om en månad är det svårt att få tag på igen… Nyttigt och gott för gosegrisarna!

luneas
0

Mina fick grönkål häromdagen. Mycket uppskattat! :-)

idipidi
0

Visst är det härligt! 15 kr/kg på Willys så vi passar på. :)

Cavia
0

Å jag fjäskade med grönkål åt mina igår…damen som stod bredvid mej i grönsaksdisken såg lite fundersam ut när jag även plockade ner den tjocka "stammen" på grönkålen i påsen…egentligen borde vi marsvinsägare FÅ det där kraffset gratis som alla ändå plockar bort…lika dant med blomkål…alla plockar ju bort bladen…

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

idipidi
0

Jaa.. men blomkålsblast brukar man ju kunna få om man frågar. Stammen till grönkålen har jag däremot aldrig frågat om, men mina marsvin är inte så duktiga på att äta den heller tror jag.

elin85
0

Mina marsvin äter inte grönkålsstammen, bara gnager litegrann. Men resten är kalasgott ;)

Tidigare samlade jag alltid all blomkålsblast som folk rivit bort, men nu har de blivit snåla på maxi och plastar in blomkålen så folk inte ska kunna riva av blasten :/

Abico
0

Jag såg grönkål i affären för några veckor sedan men det var hemskt vad dyrt det var! 44kr skulle de ha för ett par blad… Jag köpte paprika till marsvinen istället.

#3 - Affärerna här brukar ha "pappers"korgar där man får slänga blasten och i däri har jag gått och plockat ett par gånger :P

Hanna 

Caspia
0

Jag köpte grönkål på Willys häromdagen (samma pris som hos Ida) och på Coop (10:- för en påse). När jag kom till kassan stirrade kassörskan på den rätt länge innan hon pep "Ursäkta, men är det persilja?".

Envishet och drömmar

marsvin2008
0

Mina har fått både grönkål och purpurkål sen i höstas. Köpte det närodlat och dyrt kring hundralappen för en påse som räckte två dagar åt 10 vuxna och två smågrisar.

Nu har em billigt på Willys och häromdagen köpte jag en påse som kommer räcka 3-4 dagar och den betalade jag bara 5-6 kronor för.

Stor skillnad men de märks faktiskt på kvalliten också…

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Creation
0

Oh, 15kr/kilot lät trevligt Tungan ute Får väl dra dit någon dag

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

godisgrisen
0

#5 Nej det är nog inte Maxi som blivit snåla. På sommaren sälgs svensk blomkål den är oplastad nu är den impoterad från tyskland, holland eller italien och är då plastad redan då den når sverige.

18,90 kr kostar grönkålen på Coop köpte en fullproppad bärkasse, det blev inte dyrt alls det lätt mat. Mina hungraga filurer klämde i sig hela kassen på tre dar… Dax för en ny i morgon.

Abico
0

Men vilka priser ni fått för det då :P Jag får ta en sväng till och spana efter lägre pris.

Hanna 

Sandra-B
0

Ica Mxi i Ängelholm tog 9.95 kr för en påse med ett kilo i fredags.
Tyvärr var det pappa som var och handlade och eftersom grönkål inte stod på listan tog han bara två påsar (och kommentaren när han kom hem var "Visst äter de där odjuren sånt här?").

Skulle egentligen kört upp igen i helgen och köpt mer men det blev inte av- hoppas att de har lika bra pris denna veckan.
Grisarna är iaf överlyckliga över att äntliegen få grönkål igen :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!