Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1374 ggr
SsaraD
0

Skräpar ner!?

Mina marsvin or i en vanlig galler bur. (ska dock byta till bokhylle bur snarast!)

Och mina marsvin smutsar ner väldigt! Det är spån över allt i mitt rum och min mamma blir galen! Hur gör ni för att era marsvin inte ska skvätta ut en massa spån?

Dom ha även börjat äta på buren? det är massa gnagar märken överallt på den :/

Rafflan
0

Har dom nåt i buran att gnaga på, tex trä av bra material?

ang spån-skvättandet kan jag inte hjälpa dig så jag inte har nåt sånt problem ;)

SsaraD
0

Ok vad menar du med trä av bra matrial :P? Dom har en bro i sin bur av trä, hö, matskål,grönskar typ :p

fia-mia
0

Jag sopar upp det. Eftersom mina går ut och in i buren mycket följer det med en del spån. men det är bara att sopa/dammsuga.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

elin85
0

Jag löste spånproblemet med att sluta använda spån :P Nu använder jag handduk som bottenmaterial istället och byter ofta. Fungerar utmärkt och blir mycket mindre skräpigt :)

Rafflan
0

#2 är det en sån bro du har? --> bro

för den tror jag ska vara bra, jag har märkt att mina djur gillar att gnaga på olika sortes träd bättre än andra ;)

Men skvättandet av spån, hur gammla är marsvinen? Kön?

Är dom ungar kan det ju vara att dom busar å rejsar runt å då kan ju spånet flyga ;) Då kanske dme lugnar sig med åldern :P

Fiona
0

Sopborsten har blvir min bästa vän sen jag skaffade marsvin ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Marsvinlove
0

Det är nog bara att plocka fram dammsugaren helt enkelt;P Men om du ska bygga en bokhylla så kommer nog inte mycket spån att hamna utanför.. Det gör det inte för mig längre iaf.

SsaraD
0

alla är honor mellan 1.5-2år :P

okej får väll bli att skaffa en sopborste xD

fia-mia
0

#8 Sopborste är smidigare och går fortare även om man behöver dammsuga ibland också.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[WeepingWillow]
0

Hade också det problemet innan me min gallerbur, funderade ofta på hur satan dom tänkte när dom konstruerade den me så låga kanter :P Det skvätter ju ut så fort dom rör sig typ. Åldern spelar ingen roll, dom skvätter lika mycket ändå o mina bet som galningar på gallret när dom ville ha mat haha. Det va knappt nån färg kvar på gallret.

I början gick jag runt me sopborste varje dag men sen gav jag bara upp o dammsög när jag städade bara, såg förjävligt ut i hela lägenheten haha. Dom slutar dock skräpa ner när man har bokhyllebur me höga kanter :)

Abico
0

Jag sopar 5-6 gånger om dagen vid burarna :P Det hör liksom till. Värre var det när jag hade matta på golvet, det blev aldrig rent och dammsög jag så var det fint i ett par timmar innan det såg ut som innan dammsugning igen ;)

Hanna 

SsaraD
0

haha okej hanna :P Jag lär med få göra det!

FeliciaS
0

Jag är också god vän med sopborsten sen 10 år tillbaka ;) Kan tilläggas att vita mattor inte är optimalt 20 cm från marsvinsburen *s* När du skaffar bokhyllebur blir burkanten högre och det skvätter ut långt ifrån lika mycket spån.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus