Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1083 ggr
olina95
0

Mina burar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har just nu en tillfällig bur, eftersom jag håller på  att bygga en form av en hyllbur. Hyllburen består utav två burar, en över och en nere. Jag kommer att ha plexiglas 3 väggar på varje burplan. och en vägg med bara trä.
Några tips på hur jag kan inreda buren? :)

Den tillfälliga buren består av två burar, som jag byggt ihop till en bur, fast två ställen liksom. I den har jag fyra marsvin, 3 yngre och 1 vuxen.
Några tips på hur jag kan inreda den bättre?

elin85
0

Det syns inte så bra hur buren är inredd på bilden. Men min första tanke är att husen ser ut att ta rätt mycket buryta. Jag skulle nog ha föredragit en hylla vid någon/några kortsidor, utan väggar. Då har de mer yta att röra sig på, samtidigt som de kan gömma sig :)

FeliciaS
0

Jag förstår inte riktigt hur du menar att hyllburen kommer att se ut?

Är de två gallerburarna du visar på bilden sammanlänkade på något sätt så att de är som en bur?

Precis som #1 var min första tanke också att husen tar upp mycket yta. Jag skulle ha haft ett hus i form av fyra ben + tak så att de kan gå som de vill under dem samt vara ovanpå dem.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[WeepingWillow]
0

Ha i åtanke att plexiglas är väldigt dyrt, det har jag kommit på :P Beror förstås på hur mycket du ska ha o så.

elin85
0

Ja det är ju sant som #3 säger. Plexiglas på tre väggar till två "hyllor" blir nog riktigt dyrt. Men det får du ju känna hur mycket du vill lägga ut :)

olina95
0

Jo, jag har också tänkt att husen tar upp rätt mycket plats. Får nog ta och bygga mig två nya hus åt dem.

Det är två burar som är ihoplänkade så marsvinen kan gå in mellan burarna.

Den buren jag håller på att bygga på ser ut som på bilden nedan.

Jag gör buren på slöjden och har ärligt talat inte ens tänkt på hur mycket plexiglas kostar:S hur mycket tror ni det går på?

[WeepingWillow]
0

#5 jag betalade 500 kr för en kortsida o en långsida 6 mm plexiglas. Det skiljer sig säkert från stad till stad o beroende på vilken affär man köper det i men det är iaf inte billigt. Du kanske kan fjäska för slöjdläraren så h*n betalar haha.

Annars funkar ju även galler om du vill kunna se dom på sidorna.

olina95
0

haha, ja får nog ta och fjäska lite :)

#6 Jätte fin bur! :) Hur gör du när du ska göra rent åt dina?

[WeepingWillow]
0

#7 Jag vet inte än haha, har inte städat den nån gång än men jag har en foderskopa som jag tänkte skopa ur spånet ur den översta me o den nedersta öppnar man luckan o drar ut plåten som är i botten o så kan man slänga det spånet. Sedan får jag dammsuga allt o torka ur. Blir jobbigare än min gallerbur men det ska nog gå.

olina95
0

okej :)

olina95
0

nu är buren färdig! Tyvärr har jag inget foto ännu, för min kamera har pajjat. Marsvinen har flyttat in, dom trivs faktiskt! :)