Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1260 ggr
ellenbellen
0

Uppfödarnamn

Många anser att efter att man fått sin första kull så är man en uppfödare, varelse det var mening eller inte.
Så jag tänkte att alla som fått en kull är, oreggade och reggade uppfödare, **vad har nu för uppfödarnamn? och hur kom ni på just det?
**

/Ellen (:

emelie92
0

Jag har uppfödarnamnet Pokémon. För jag ska döpa alla mina marsvinsungar efter dem. typ, eller nått.

ellenbellen
0

Häftigt :D

/Ellen (:

FeliciaS
0

Tekniskt sett är man ju uppfödare till alla de kullar som fött hemma hos en, däremot tycker jag inte att man kan räkna sig som marsvinsuppfödare bara för att det har fött ett par kullar hemma. Själv har det fötts två kullar hos mig, en oplanerad (jag fick hem en dräktig hona) och en planerad. Jag är ju uppfödare till dem kullarna, men någon marsvinsuppfödare kallar jag mig absolut inte.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Mari
0

Jag hade lite inofficiellt uppfödarnamnet "Norrvägens" framför grabbarna Castello & Tabascos namn som jag fött upp.
Varför? Jo för huset jag bor i har alltid kallats för Norrvägen

Så om jag någon gång skulle börja med uppfödning av något slag så skulle det bli namnet Norrvägen, dvs om det inte redan är upptaget?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ellenbellen
0

#3, Hos oss har vi också fått två kullar, varav en oplanerad. (Vi hade fått felaktig hjälp) Men jag ser mig inte som någon uppfödare ;)

#4, Vilket fint namn :)

/Ellen (:

godisgrisen
0

Man är ju alltid uppfödare till den kull man fött upp men att kalla sig uppfödare är något helt annat tycker jag. Själv tyckte jag inte att jag kunde titulera mig uppfödare innan jag fick mitt uppfödarnamn godkänt av SMF. Då hade jag redan fått ca 20st kullar. Man ska vara försiktig med att ge sig själv titlar det kan lätt bli väldigt fel om man förivrar sig med sånt…

ellenbellen
0

Jo, att man är uppfödare till den kull man själv fött upp tycker jag också :)

/Ellen (:

Cavia
0

Jag har uppfödarprefix SMF 337 JumJums och fick det godkänt 2004. Namnet är en sammansättning av familjens namn, Johanna, Ulrika, Mikael och Jennie =)

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

godisgrisen
0

Å mitt uppfödarnamn är SMF 446 Chokladfabriken. För att det i vår uppfödning tillverkas något sött…!

ellenbellen
0

#8, Smart:D

#9, hoho, ja dom är allt bra söta! :D

/Ellen (:

Sandra-B
0

Jag har uppfödarprefixet SMF 237 Sweet Dream's.

Det var min mamma som kom på mitt uppfödarnamn när min första kull födddes och jag skulle registrera dem (på den tiden fick man ha ett uppfödarnamn framför även om man inte var registrerad).
Det kom sig iaf på det viset att hon tyckte att bebispojkarna var som små söta drömmar och när man då tog det på engelska (det enda jag visste var att jag ville ha ett egelskt uppfödarnamn) så blev det ju Sweet Dream's och det tyckte jag (och tycker fortfarande) lät bra.
Skulle inte vilja byta :-P

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

ellenbellen
0

#11, Ja det var fint :D

/Ellen (:

Abico
0

Jag kommer att registrera uppfödarnamnet Abicos i framtiden. Namnet kommer ursprungligen ur första favorithästarnas namn, numer har Abico blivit ett smeknamn på mig själv så det känns ganska självklart att det blir uppfödarnamnet :)

Hanna 

ellenbellen
0

#13, Har faktiskt funderat på vad "Abico" kom ifrån ;)

/Ellen (:

emelie92
0

#13 - Abelone och Picolina var det? :)

Abico
0

#15 - Yes :P

Hanna