Det är ju min första marsvinsjul, och jag hade nog tänkt se om hon uppskattar ett russin i julklapp!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Jag hade faktisk tänkt att önska mig en kompis till mina två flickor.. som jag då fär välja efter jul i så fall.. Tycker det skule vara roligt med tre st då jag tycker att flockbeteendet är intressant. Skulle självklart gärna ha ännu fler.. men min mamma gillar inte grisarna så jag får väl respektera det :p
till flickorna tänkte jag ge lite godis bara, och kanske sy något skojjigt :p
#3 En himla massa grejer till datorn ;) Och ett marsvin till, men det får jag nog köpa själv… Du själv då?
/Karin
#3 Hon tycker dom är små äckliga råttor.. vilket inte jag kan förstå :p i min ögon är dom underbara mysgrisar
#4 Tänk att man aldrig kan vara nöjd med dom marsvin man har. Ett år efter jag fått mina marsvin, tjatade jag om ett nytt. & visst efter 3 år gick det ;) Men jag skulle gärna vilja ha ett till.. Men det kan jag glömma,haha. Nä, får nog inga julklappar i år, stackars mig
Haha, nä.. Fick ju en liten dyr vovve några veckor innan jul så… Men jag önskar mig en kamera ändå.., så vi får väl se ;)
#6 Även om du inte får något stort och dyrt får du ju säkert något!
Och jag har bara ett marsvin nu, tog över det från kompis som inte hade tid. Så hon behöver faktiskt en kompis! =)
/Karin
#7 Har dom ju ändå i mitt rum, så hon märker knappt av dom :p
men hon har gått med på en tredje tös nu iaf :) sen få vi sen om det blir julklapp eller om jag får köpa det själv:p
Jag har önskat mig ett träningskort på friskis och svettis =)
Och marsvinen får lite extra god mat bara :) Det finns inget som uppskattas mer än lite paprika :D

Önska kostar ingenting…om jag skulle vara totalt ego & bara tänka på mig själv & inte nått som jag behöver såsom nya strumpor osv så skulle jag önska mig en systemkamera.Min ego-dröm…
Marsvien brukar få godis "inslaget" i toarullar & extra god kligröt.Ibland gör jag en fastare kligröt & gör en mini-"tårta" av kligröten & knäckebröd.
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Jag önskar mig en begagnad byrå samt en systemkameraväska. Allra helst önskar jag mig att mitt lilla virveltroll inte ska ha nått allvarligt fel på sig imorrn hos veterinären!
På julafton kommer grisarna få nått gott, säkerligen kligröt me havre, morot o nått annat smaskigt i!
Har faktiskt inte önskat mig så mycket. Lite pengar, presentkort, ny morgonrock t.ex.
Marsvinen får bara lite godis på julafton. Och så ska jag blanda potatis i kligröten för det älskar dem. Jag har önskat mig presentkort på djuraffären så de får något efter jul istället.

Har inte önskat mig något speciellt utan vill bara ha pengar, fast det är roligare att öppna julklappar ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Jag är väldigt sugen på en blixt (Canon Speedlite 430EX II) till kameran. Utöver det önskar jag mig en flygbiljett till ett varmt ställe och en ny huvudkudde.
Marsvinen får inga julklappar, de får så mycket grejer året om. Men som vanligt serveras det banan på julafton och sedan blir det lite annat gott att äta.
Hanna

Jag vill ha en iPod….
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Jag önskar en hel själ… men det är 31 året i rad nu (av mina 33 totala år) så de är väl "för mkt" som vanligt.
Men annars har jag önskat ett snyggt överkast från Indiska som jag sett.
Badskum från Lush som bara säljs vid jul (neonrosa med bubbelgums lukt).
Ett halsband från Pilgrim (men det vet jag redan att jag får av min dotter som själv fyller 6 år på juldagen, ja de är ju min man som betalar men tanken är ju god för hon bestämde det själv)
Stora snöflingor på julafton och ett helt jullov utan huvudvärk. (som tyvärr upptar min vardag till 90%)
Våran hund som blir 1 år på julafton får ett grisöra och lite grönkål. Ja, hon är gaalen i grönkål mer än marvinen faktiskt.
Mina marsvin får inget speciellt än vad det annars får. Rent i buren gott och nyttigt att äta gos och lugn och ro.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Jag önskar mig (kombinerad julklapp och 18-årspresent, fyller i januari) mitt favoritsto, islandshäst, som ska säljas och tillbehör till henne så som sadel etc.
Marsvinen får en ny vaxduk ca 1,5*1,5 m (supertjusigt julmotiv - mörkblå med stjärnor *fniss*) som de har när de är i sin hage på golvet, köpte den i dag på Rusta för 50 kr :P De har bitit sönder sin gamla så det är välbehövt. Annars har de fått så mycket grejer under året (dubbelt så stor bur, flera hus, tunnlar osv) så det är en god grönkålsmiddag som står på schemat under julafton :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#19 Har ni pratat om att du ska få henne eller har du önskat dig henne ? =)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#18 Håller med dig! Fast jag vill ha ett helt nytt liv, med ett normalt huvud.
Har mest önskat mig saker jag behöver, sådant som har gått sönder som jag inte har råd med själv, och pengar så jag kan betala för Mattis operation. Hade gärna velat ha en till hund också men det kommer när det är dags :-) (har stora krav, en problemhund som haft det svårt, måste väga under 4kg)
Margrisarna får vad de brukar få, mjuka kuddar och massa god mat :-)
#20 Vi har pratat om det lääänge ;) Då det blir ju ingen överanskning direkt, men det spelar ingen roll (kräver ju en hel del planering).
Mvh Felicia

#22 Okej, jo de är klart! Jag håller tummarna för att du får henne då =)
Jenny
Hm, få se nu…
En ny kamera är något jag jättegärna vill ha, dock ej troligt att jag får. Det är så dyrt med en bra sådan. Men jag kanske får ett startkapital till det iaf.
Jag behöver en liquid eyeliner.
Några filmer skulle vara bra också; Phantom of the opera, The proposal och A walk to remember, för att nämna några. En Sailor Moon-box är något jag letat efter länge dessutom! Det vore en jätterolig överraskning att få en sån.
Allra helst skulle jag nog vilja ha ett par marsvin till dock… men det tvivlar jag på att jag skulle få. Man kan ju drömma ;-)
Marsvinen ska få persilja och massa annat gott till julafton. De har redan fått ett rör som en tidig julklapp.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Detta är första året med mina små grisar så dom ska få julbord hade jag tänkt, alltså ett marsvins julbord med gröt och grönsaker:)
Tänkte också snickra dom ett par hus:)

Ingen aning vad jag vill ha. Ett juicy couture set hade varit kul, men det som finns i Sverige är inget jag vill ha. Jag vill ha en resa till New York, men det händer nog inte, då min lillebror inte vill hänga med…

#27 Mjukiskläder i ett spec. märke:D Dom har dom i typ aprikos, ljusrosa osv, alltså juicy färgerxD
#30 Japp. Fick tre presentkort (två klädaffärer och djuraffären) pengar av mormor, morfar, farmor och farfar, ny morgonrock. Som pricken över i:et en bärbar dator så jag är mer än nöjd.

Pengar har jag fått plus en del småsaker som en tröja, godis, hårband, skiva och lite mer smått och gott. Om jag bara nu får lite mer pengar i morgon + får låna lite av farfar + att det klickar med hästen jag ska åka och titta på så äger jag snart min första egna storhäst 
Jenny
Jag fick precis vad jag önskat :D En (till synes) frisk Michelle (dock mycket smal), en begagnad byrå, pengar, grogglas, kameraväska, film, Johnny Cash autobiography, lite fina smågrejer, fina foton i ram på syskonen :) O så snö då! En perfekt julafton me massa god mat :)
Jag fick pengar, presentkort på en ridsportbutik, lite kläder, en bok m.m.
#32 Åh, kul! :)
Mvh Felicia
Jag fick precis vad jag ville ha :D en våg till marsvinen, träningskort, premuration på frida, pengar, 3 filmer, raggsockor och en träningsbok och en morgonrock :D
Fick också det jag önskade mig :) en ny våg till marsvinen, pengar, presentkort på klädaffärer och presentkort på en mobil (räcker inte till hela men nästan)
Sen fick jag ett IKEA marsvin, gosedjuren dom har där. I samma paket låg ett kuvert med pengar till en liten marsvinstös som jag kommer få välja vid tillfälle. Fick även ett löfte om resa för att hämta den nya flickan eftersom jag troligtvis måste åka en bit :) Så jag är mer än nöjd :)

Jag fick också det jag önskade mig :)
Fick pengar (som ska gå till marsvinsburen), en radio, skissblock, pennor, några böcker på engelska, massvis med badsaker, vantar.
Jag blev riktigt nöjd :D Marsvins-projektet börjar redan imorgon 26/12, eftersom det är då den underbara rean börjar :D
Ja, jag fick väl allt som jag önskade mig :)
Förutom ponnyn, men det var väl väntat. Får väl istället ta vara på tiden vi har kvar istället..
Två presentkort på Hööks, ett på Monki, en ny säkerhetsväst, hyra Lacoste i fyra dagar nu på lovet, en privatlektion (ut över dom vanliga lektionerna), en kudde, parfym och min brorsa slog till på stort när han köpte doftljus :P Jag älskar ljus!
Fick en del till plus att det är lilla julafton hos morfar imorgon :)
Ingen kudde blev det och inte en blixt till kameran heller ;)
Men vi drar till Barcelona nästa år, och det är ju alltid något :P Sedan blev det pengar och presentkort - vilket alltid är uppskattat och en Paradisask.
Hanna
Jag fick en laptop, erik grönwalls nya skiva, underkläder och sånt. Mamma fick en kamera, så nu kan jag fota marsvinen:)
Nja, huvudet är fortfarande samma. Och jag har tvingats bryta kontakten med pappa
.
Vi firade jul den 22, för min lillasysters sambo skulle jobba, tror jag. Jätteroligt att de var nere, är inte så ofta vi träffas
. Sorgligt nog kunde inte lillebror och hans flickvän komma, Niklas är nere i Afghanistan och Malin var sjuk. Lite jobbigt när familjen splittras…
Fast vi har haft det jättetrevligt, gick på bio och firade ihop de som var hemma
. Fick biobiljetter, en jättesnygg mössa (som jag aldrig hade köpt själv, tyckte den var dyr), en hästprydnad, en stegräknare och massa pengar (alltid bra när man har djur), av pappa fick jag massa dyra saker (han tror att ju dyrare saker ju mer ska vi älska honom) riskokare (min brann upp :-() och en eltandborste (har typ inte gjort annat än borstat tänderna sen dess, är jätteglad för den
)
Grisarna fick en ny kudde, Bobbo älskade den! Han nosade och provsmakade och pillade jättemycket med den. När han kom fram till att den inte var ätbar, klev han upp på den och började popcornskutta Haha
Jag fick min liquid eyeliner som jag önskade :-) Och så fick jag saker jag inte ens visste att jag ville ha, men blev riktigt glad över att jag fick: en väska, två par vantar, en plånbok, en scarf mm
Och förstås fick jag också godis, böcker och pengar, som alltid ;-)
En högst oväntad present var dock en mixer
Det var min mammas kupp för att få mig att mixa smoothies och börja gilla frukt och bär mer(har svårt för många fruktsorter och tycker inte om bär öht).
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Roligt att läsa vad alla får och att ni flesta äe nöjda =)
Har fått lite mer hos farmor & farfar idag, pengar, duschpaket & en kudde med hästmotiv!
Jenny

Jag blev helnöjd med mina presenter i år:D Jag fick kläder, massa olika slags hudlotions och skinncare-produkter typ, ett par svindyra örhängen+andra örhängen & smycken, Saker till min Wiikonsol+spel, choklad, och sen helt oväntat fick jag två nya marsvinskålar & ett jättefint nytt hus till dem! Så de fick också julklappar i år:) Är jättenöjd & sen fick vi ju massa god mat att äta också:P

Jag fick en scarf, ett påslakanset, en bok, ett presentkort, pengar och som taditionen säger en tomte (får jag, syrran och systerbarnen varje år av mamma & pappa).
Jag är jätenöjd med mina julklappar :-)
Marsvinen fick mer grönsaker än normalt och fler gånger under dagen än vad de brukar- verkar som om de var glada :-)
Köpte dessutom ett av de där actionmarsinen från G-force till min systerson och han blev jätteglad- berättade glatt flera gånger att det var den nästbästa julklappen- ibland lyckas man (dock kallar han den för en hamstet så helt och hållet har jag inte lyckats nå igenom tyvärr).
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

#47 Haha nej, men det hade ju varit kul:P
?,