svarta klor
uj uj va de är svårt att klippa klor som är helt svarta.. har ni några tips på hur de ska bli lättare?
Klipp gärna mindre (kortare) och oftare istället. Det är himla jobbigt med svarta klor.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Som Diana säger - klipp korta bitar i taget och oftare. Klippte Seras svarta klo i pulplan idag, det blödde i ca 5 min
Fast cool som hon är brydde hon sig inte efter att jag hade sagt "åhh förlåt gumsan, åh vad jag älskar dig sötnos" osv. och pussat på henne lite… ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vist är det hemskt när det händer men om man lägger det på minnet så vet man nästa gång att klippa lite kortare än vad man just gjort och på så sätt veta vart gränsen går.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Ja, jag blir så ledsen (alltså inte börjar gråta) när ngt händer marsvinen.. Alltså om de börjar blöda lite på klon eller trillar osv.. (Calle buffade på Sera en gång så att baken typ vände sig på sidan fast hon pep inte lr ngt =P)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
jaa..de hände Chuck när ja klippte sist också. Känns så hemskt, fast han inte brydde sig..pep till lite bara. De är jobbigt när ens djur är trasiga och blöder.. min kanin blev biten av min pojkväns marsvin rakt igenom örat, typ fyra cm långt.. :$ (Fast de hörde inte hit :P )
ska försöka klippa med längre mellanrum nu än vad jag gjort tidigare. :)
Våran Smulan har också svarta klor, jättejobbigt. Jag som tycker det e jobbigt att klippa klor överhuvudtaget. Sen har smulan e klo som viker sig lite inåt, den e jättesvår, jag klipper säkert för lite, men jag vågar lixom inte klippa så mycket. Ska åka in till djuraffärn i östersund när jag får tid, dom lovade att hjälpa mig.
Det är jobbigt med svarta klor. Men ta lite i taget o ofta. O sen lär du dig med tiden hur du ska klippa utan att det blir för mycket.
Jag har lärt mig att se hur mycket jag kan klippa på mina, man "lär känna" deras klor till slut ;)
Men annars är det som de andra sagt; ta lite och ofta.

Här fins info om hur man klipper svarta klor…
http://goto.glocalnet.net/mars/care/gpcare8.htm
/Matsvin.