Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1039 ggr
dreamiz
0

godis

Det finns ju så mycket olika gnagargodis i zooaffärerna.

Köper ni sånt och i så fall vad?

Jag har testat lite olika saker till mina marsvin men de är inte förtjusta i det utan föredrar grönsakerna.

Diana61
0

Inget godis här inte!

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

ElinaK
0

Inget här heller.

Kiddoo
0

Jag köpte godis från zoo en gång, typ torkade bananer och nå mer torkad frukt, absolut ingen hit här heller, så dom får grönsakerna, och nån gurkbit då och då :)

dreamiz
0

Tycker ni inte det är bra eller gillar de det inte?

Det innehåller ju mycket energi så föredrar de grönsaker är det ju bara en fördel!

UlrikaA
0

Mina marsvin älskar en sorts godis som jag köper på AG:s eller Citygross, men märket finns i fler butiker. Det är gröna förpackningar med djurfoton på, Vita…nånting heter märket. Fruitdrops tror jag själva godiset heter, det är gula "pluppar" med fruktsmak i.

dreamiz
0

Såna ger jag de andra djuren ibland men marsvinen är inte intresserade. *ler*

Kiddoo
0

#5. Menar du Vitakraft? Och Vitadrops? :D

Denna kommentar har tagits bort.
UlrikaA
0

Det är Vitakraft, men godiset heter Happy drops.

Kiddoo
0

Okejj :) vad jag har hört om dom är att dom ska tydligen fungera som godis, och att de är vitaminer i dom?

UlrikaA
0

Ja det är vitaminer i dem, de får ett par stycken om dan som muta för att jag ska kunna ta upp dem ur buren…:-)

Kiddoo
0

Haha, smaart :D jag brukade ge en liten gurkbit ur handen när jag skulle ta upp dom, men nu kan jag ta upp dom ändå, fast det blir en del bökande rätt så ofta :P

FeliciaS
0

Jag har "marsvinsblandning" hemma som Calypso får ibland då han inte har lika lätt för att gå upp i vikt, som Sera. I den är det torkade frukter och grönsaker samt nötter. Jag ger honom det inte oftare än ställer fram en skål som han tar några bitar ur, 1 g/v. Ibland köper jag även gnagstänger, men det är mest till jul, som julgodis! Räcka ut tungan

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[natalie742]
0

Mina marsvin älskar de här gnagarstängerna. De försvinner med en gång.

FeliciaS
0

Mitt förra inlägg är gammalt och de får ingen gnagarblandning.. Mina marsvin får inte godis utan grönsaker, grenar och knäckebröd :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Theriss]
0

Impulsköpte såna små chokladlinser i julas, hälften av marsvinen gillar det. Ångrade mig sen för det brukar alltid sluta med att jag får slänga påsen (glömmer ge dem så blir det för gammalt…) =P

monkan
0

Jag köpte gnagarstänger för några veckor sen och satte in till marsvinen. De är helt ointresserade. Testade lite på en, men sen struntade de i de så jag har kastat allt sånt. Det är hö och grönsaker som gäller. Det är knappt så de äter frukt…

[MatildaW]
0

#17. Så blir det för mig nu.