Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1027 ggr
OneSound
0

Stampepellets?

Kan man ge marsvin Stampepellets?

Tacksam før svar!

Aut viam inveniam aut faciam

Marsvinlove
0

Kan kan man väl. Men det är inte speciellt bra för marsvinen. Många vanliga pelletssorter innehåller för mycket olika mineraler & sånt och kan leda till urinsten hos marsvinen. En bra pelletssort för marsvin är t.ex Oxbow Cavy Cuisine.

OneSound
0

Okej, tack! Men tror inte det där fodret finns här. Har du några andra förslag på bra foder så är jag tacksam!

Är nybörjare på marsvin och ska kanske ta hand om sex stycken ett tag (:

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Marsvinlove
0

#2 Oxbow kan man köpa online på http://www.husdjursbutiken.se/catalog/

Vet att det finns en bra pelletssort till, men vet inte var den säljs.

Ska ta hand om sex stycken ett tag? Har du läst på om marsvin mycket då?=) Det lär ju behövas, läs gärna våra Artiklar här, och här är annars också en bra faktasida:) http://www.humlansmarsvin.se/

OneSound
0

Tack!

Men finns det ingen "mall" man skall följa då? Typ ungefär den fetthalten osv. För beställa foder från internet är inget jag har så stor lust med.

Jag har läst litegrann, men ägaren ska lära mig. Dock skadar det ju inte att läsa lite till (:

fia-mia
0

Oj, ska du bara ta hand om dem ett tag eller köpa dem? Om de är vuxna och i bra hull är det inte säkert att pellets behövs.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

OneSound
0

Jag ska bara ha dem ett tag. Vet inte riktigt vilket hull de är i, men tre stycken är under halvåret skulle jag tro.

fia-mia
0

#8 Okej, är de under halvåret brukar de behöva fri tillgång och sedan  minska mängden

MVH Mia (miisasphoto.tk)

OneSound
0

#9 Tack för hjälpen! Men har du något tips på vad för foder man bör ge unga marsvin? (:

moonlights
0

Jag ger mina marsvin carrier och för mig har det funkat jättebra, jag har inte haft något marsvin med urinproblem (eller jo ett men det var inte pga av pelletset eftersom att han inte fick pellets, utan det var nog pga att han hade haft en saltsten hos sin tidigare ägare)
Carrier går och köpa på granngården

fia-mia
0

#10 Jag har Bello, men grisarna är inte så förtjusta i det men precis som #11 skriver är Carrier bra

MVH Mia (miisasphoto.tk)

OneSound
0

Tack! Blir nog Carrier till grisarna (:

neverendingstory
0

Har också Carrier, och det funkar superbra :)

diva
0

jag har också carrier till mina grisar och funkar bra

OneSound
0

#14 & 15 Okej, härligt att höra (:

FeliciaS
0

Är det fullvuxna marsvin du ska ta hand om lär det räcka med kraftfoder på havre och kornkross. Pellets gör ofta mer skada än nytta. Läs mer i artikeln "Alternativt kraftfoder" :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

OneSound
0

Tack! Ska kolla!