saknar?
Jag sålde ett marsvin, och efter det så har ett av marsvin blivit väligt smalt, inte lika nyfiken,pratar inte lika mycket
Saknar hon henne?
Är det marsvinet ensamt nu då? :o Ingen burkompis?

nje nej den har 3 st burkompisar :P! Men tänkte om marsvinet var typ bästis med det andra marsvinet som såldes? om dom ka vara det nu då xD?
#3 Klart de kan :P De har ju olika band med varann, fäster sig vid varandra osv. Det är möjligt att hon saknar sin kompis, men det kan ju också vara så att hon håller på att bli sjuk. Hittar du inga andra symptom skulle jag tro på att hon saknar henne väldigt mycket.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
När man sörjer så är det inte alls omöjligt att man i samband med detta också tappar i vikt. Om det är så att ditt marsvin saknar sin burkamrat så kan det ju beror på det men då borde hon ändå börja äta snart igen.
Hoppas det går över av sig själv så hon inte är sjuk.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Är samma som Saarad.
Alla 4 bodde i hop. (de är hitte marsvin därför säljer jag dom)
Och nu bor dom 3 ihop. gav dom precis mat för att se om dom andra puttade bort henne så det var därför hon blev smal, men nej hon åt lika mycket som dom andra!
Är orolig att hon är sjuk :S? Hon väger 600g och dom andra 900g (de vägde 1,5kg nar jag hittade dom )
De flesta djur har väl känslor, så visst kan hon vara ledsen, hoppas det går över. Väg henne oftare och kolla så hon inte går ner ännu mer..då kanske hon är sjuk,
Mening i kommentaren borttagen p.g.a orelevant innehåll för trådens ämne. Frågan får tas via pm till TS. /Felicia, medarbetare
#7 600 gram är verkligen lite för ett fullvuxet marsvin! De andra som gått ner såpass mycket som 600 gram måste antingen varit väldigt överviktiga innan, eller tunna nu.
Ger du dem kraftfoder?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
vägde varje marsvin 1,5 kg när du hittade dom? Stämmer det alltså att 2 av dom har gått ner 600 gram och den tredje har gått ner 900 gram?
Eller blev något på tok eller stämmer det?
Ja hon väger 600gram :S
DOm andra väger runt ett kilo. Alla andra är tjocka och goa som innan, dock mer rörliga nu. Och lilla wilma då, hon väger 600gram bara :(
Jag ger dom pellets,hö (fritillgång nu då jag vill få upp henne)
Och grönskar varhe/varannan dag
Vad ger du för pellets?
Hö ska alltid ges fri tillgång på, det är inte så att det är dåligt hö eller något? Jag hade en period i förra vintern då alla mina marsvin tycktes tappa i vikt trots att dom åt och när jag köpte nytt hö vände det.
Grönsaker ska dom ha varje dag, det krävs inte mycket. Till tunna marsvin är morötter jättebra :) Men det krävs ganska mycket morötter för att fylla c-vitaminbehovet så jag brukar ge det ihop med någon annan grönsak, en bit vitkål tex.
Hanna