Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 5885 ggr
ho0mii3z
0

Marsvinsraser...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för marsvinsraser? Och hur är dom som personer?

Mina  är en långhårig / teddy och en renrasig teddy!

Båda är otroligt snälla, Ludwig (teddyn) Är helt orädd, medans den nya långhårig aär lite osäker på mig än, men båda gillar att mysa i famnen!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Marsvinlove
0

Jag har just nu:

En Abessinier, sprallig tjej som precis fått två ungar (inget som skulle ha hänt) Hon är som sagt väldigt busig och energisk.

En virvel, hane som är svårfångad i buren men suuupermysig i famnen, älskar att sova i där^^ Han blev ju pappa i tisdags också.

Och sen har jag två små virvel-tjejer (inte helt säker på kön än dock) som bara är tre dagar gammla, så de är busiga små sötnosar^^

Har ingen bild på alla fyra tillsammans men här är en på ungarna och mamman när de var 1 dag gammla.

ho0mii3z
0

Åh va myyysigt!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

[WeepingWillow]
0

Jag har en virvel som är väldigt lugn o fin, bara att plocka upp ur buren o man kan vända o greja me henne hur man vill, bland marsvinen är hon dominant o kurrar o vickar rumpa mest hela tiden men hon är också väldigt ömsint o slickas gärna.

Så har jag en teddy som är lite nervös av sig men väldigt mysig. Går också bara att plocka upp ur buren :) Glad i maten o snäl lär hon.

Så har jag nån semilånghår virvelrufsblandras :P, har bara haft henne några veckor o hon är fortfarande väldigt ung. En busig liten rackare som det är fart i. Sen hon kom till oss har det sprungits mycket på golvet :) Hon är väldigt snäll i famnen men stört omöjlig att fånga i buren! Vandrar runt en del i famnen me men hon är ju inte så gammal så hon blir väl mindre rastlös sen.

Alla tre är väldigt pratglada!

Marsvinlove
0

#2 Ja det tycker jag med^^ Men snart ska jag skaffa en ny kompis till pappan (eftersom förra var mamman men jag trodde ju att hon va en kille eftersom uppfödaren sett fel kön:S) Så då blir det 5st då, jag sparar ju såklart båda små tjejerna, men jag ska först vänta lite och se så att de verkligen är tjejer;P

Kratin-98
0

Jerry, mitt marsvin som dog var en helvit crest. (jag är ganska okunning, är det nu en färg, tecken, eller ras?), han va jätte snäll från första början och lugn!! Sedan har jag två blandraser, Bella och berry som har båda helt ägna personligheter.

Här är en bild på Jerry….

Kratin-98
0

uch vilka klor han har där…..

vilo
0

Jag har 2 rexhanar. De är väldgt snälla och lugna, det bästa de vet är när de har golvtid och ligger i en papperspåse :)

godisgrisen
1

Jag har tre nonselfpethonor som är släkt med varandra, de är superlugna, snälla och stillsamma.

Fyra self cream bor det här de är gosiga och babbliga när man håller dem i knät rätt envisa, bestämda men lite lättskrämda.

Så finns det 18 nonself magpie (några inte helt renavlade men del i mitt avelsprojekt). Jag lite partisk men jag är helt såld på dem! jag har haft massor av marsvin i olika raser men dessa är helt klart roligast! Jätteaktiva, orädda, påhittiga, smarta, gosiga, de är liksom tama av sig själva inte ängsliga för något, släpper man dem på golvet springer de omkring och utnyttjar golvtiden till max inget slöande i hörnen där inte! Trots att de är så framåt och tuffa är de ändå väldigt vänliga. Jag har helt klart hittat de marsvin som jag gillar bäst!

Svea-
0

Jag har:

Poppys Lina,lunkarya,en hona som är en ledarhona,en aningen dominant många ggr,men så nyfiken,rolig,söt & kelig!

Stars of Sveas Brownie,släthårig pethona,underbart kelig,superbra mamma,söt,och hon har ett jättebra luktsinne!!Är lung och sansad,tycker om att vara på utställningar!

Amrias Ånes,eng crested,en nyfiken söt hona,som är en aningen feg i dom flesta lägen,men uppfinningsrik och gosig när hon väl sitter i knät.

Damtorps Röllika,abbyhona.Röllika är ett busfrö,envis & något av en fredsmäklare i buren då det ev kommer nya unga honor.Hon är ett sånt där drömm-marsvin,nästan helt vit!

Miss Q,långhårig pethona.Hon är ny i min flock så jag håller på att lära känna henne & hon oss.Men ack så sockersöt,supersnäll & försiktig hon är.

Stars of SveasRuby, abby/virvelhona.Egenuppfödd,ej så gammal ännu,en aningen blyg & försiktig än så länge.Hon har precis flyttat ut från sin mamma & i hop med honflocken.Hon verkar brås mkt på sin pappa,som är lung & supertrevlig.Hon är oxå en drömm-hona jag "fått" fram,choklad&vit!

Våra hannar:

Isoldes Billy the Kid nonself,Byhålans Japp abby,Hannas Fantasmal lakeland & Sam Lunkarya.Jag skulle kunna skriva en hel bok om mina hannar!Det som alla dom har gemensamt är att dom är genomtrevliga,verkligen supertemprament,lämnar fina avkommor i läckra färger,pälsvarianter & även dalmatin.Dom är så fina alla grabbarna!!

Har även Lill-Prinsen kvar än så länge,han har flyttat i hop med pappa sin då han börjat burra/uppvakta sin mamma.Så just nu är han oxå en aningen blyg,men så lung,söt & supergosig när jag tar upp honom,precis som sin mamma & pappa!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Atensia
0

Jag har en semilånghår virvel blandis, Busan. Hon är så himla cool till sättet, liksom ingenting kan få henne att bli på dåligt humör. Väldigt lugn i famnen men har en väldig fart när hon och de andra är ute på golvet.

Min lilla skinny bebis Ruth (okej hon är 8 månader men är ändå min bebis ;) har en väldig personlighet, sprallig i buren och fortfarande vill hon inte riktigt bli lyft där ifrån ;) Men i famnen bli hon gärna klappad och kliad under hakan.

Lunkaryan Irmelin har bara bott här i ett par veckor så vi har inte riktigt lärt känna varandra ännu. Men jag tror nog att hon kommer bli en favorit :)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Moctezuma
0

Vi har två virvelkorsningar och en abessinier. De två små, Ruffe och Turbo, har bara varit här några dagar, så dem känner jag inte ännu.

Puff däremot känner jag väldigt bra, han har bott hos mig i 7 år. Hans bror, Piff, gick tyvärr bort ifjol och efter det har jag spenderat en hel del tid med Puff, så nu är han väldigt, väldigt tam (vet inget annat marsvin som är som han :)). 
När de var små var de båda väldigt livliga och busiga, men de tyckte också om att bara vara i famnen och njuta av att bli klappade :)
Puff är en självklar familjemedlem. Vi talar alla med honom, och han ser faktiskt ut som om han förstår! Han älskar mat, men tycker också om att springa och är pigg för att vara 7.
Själv tycker jag om just abessiniers och virvelmarsvins temperament för att de, för det mesta, är så busiga och nyfikna.

fia-mia
0

Jag har två blandningar, teddy finns i släkten iaf men ingen av tjejerna har visat det. De är helt underbara. Lite rädda på golvet men underbara i famnen.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

freddiie
0

Jag har en Nonself hane på fyra månader, Marwin heter han. Är ganska dominant i buren, helt klart 'ledaren'.Men utanför är han min lilla pussgurka Kyss Har en rejäl röst som ekar i hela huset runt nio tiden :)

En peruanblandning runt fem månader. Freddie är fortfarande blyg. Fortfarande tillbakadragen. Men han somnar direkt i famnen och att bli kliad bakom öronen är helt klart favoriten. Tror att han kommer bli en mycket trevlig, mysig, kramig gris när han kommer fram ur skuggorna.

Luuka, det nyaste tillskottet på endast 6 veckor. En liten skinny :D Trots att han bara har varit här i några dagar, är det full fart. Inte rädd för någonting, väldigt framåt. Skriker när han kommer ut ur buren och inte Marwin/Freddie är med. Skriker när han är hungrig. Skriker när han vill gosa. Och så himla gosig. Tack Jessica(Jejjas) för att du sålde denna lilla ängel till mig :)

Creation
0

Mina två grabbar är av rasen coronet. De är som ying och yang ärligt talat :-P Dinno, som den ena kallas, är jättelugn och lite blyg. Cinno, som den andra kallas, är jätteaktiv och framåt(dominant).

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.