Favoritgrönsak?
Vilken grönsak är era grisars favoriter?
Vår Fifi älskar morot och vår Dolly älskar persilja! =)
Så kul att se att de har sina egna favoriter och inte bara äter vad som helst. Lite kräsen får man ju va =)

Gurka står högt upp på listan :) Paprika, persilja, sallad, kligröt är också favoriter. Det är enklare att skriva vad dom inte gärna äter :P Och grabbarna här hemma har faktist inte någon grönsak som dom ABSOLUT inte äter :P

#1 Fast mina äter inte sånt som är giftigt, men de har ju såklart aldrig blivit erbjudna något giftigt;P Men ja, smågrabbarna gillar allt möjligt & Elvis skulle jag säga gillar mest gurka/paprika & Calvin typ allt;) Svårt när de attackerar grönsaker av alla slag.
Gurka är nog största favoriten, ialla fall hos Tova, Pyret gillar nog Paprika bäst och Morris gillar morot bäst =)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
gurka för ena och persilja för andra :)
Kul att läsa om allas favoriter =)
Jo, mina gillar gurka också.
Broccoli äter de litegrann av, men brukar lämna kvar lite. Men moroten och persiljan ser man inte röken av sen =P
Bladpersilja och blekselleri är gott men godast av allt är det första färska vårgräset!
Vi har bara haft våra grisar lite mer än en månad så de har inte fått uppleva nåt vårgräs än =P Får se sen vad de tycker om det =)
Förutom färsk grönkost utifrån på sommaren står grönkål, paprika och persilja högt upp på listan hos samtliga. Konstigt nog har de däremot blivit mindre kräsna på sista tiden ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Isbergssallad!! Blåbär är MUMSIMUMS, gurka är gott och sedan vitkål. Morot och äpplen går. Broccoli äter de men inte mer. De brukar vara lite kinkiga med sådant de inte får så ofta.
Eftersom jag har så många är det svårt att se vad som är favorit, men några vet jag.
Marwin var TOKIG i morot och blåbär.
Birk är en syn när han äter kligröt (visserligen inte grönsaker) han gapar så mycket han kan, dyker rätt ner och bar skyfflar in tills han nästan storknar. Johannesbröd är också en favorit. Blåbär här med.
Magic vill ha örtgodis och blåbär, där gäller det att akta fingrarna.
Sedan blir alla jätteglada när Chrille kommer med nybakat trekornsbröd (han brukar ta med sig från jobbet), det är MUMS.

#10 : Åh, vilken söt bild!! =)

Mina är lite knasiga och är inte speciellt förtjusta i gurka, det går väl an :) Favoriterna är persilja och paprika. Broccoli är också en storfavorit och en av grisarna ÄLSKAR clementine.
Gräs & maskrosor!
Grönkål, persilja och broccoli är favoriterna här :)
Naturligtvis gräs och maskrosor också 
paprika och morot är favoriter. har inte haft dem på sommaren än, men hoppas att de tycker om blåbärsris och blåbär, det har jag halva trädgården full av!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Persilja, morot och gurka är högt på listan hemma hos mig! Har dock inte fått dem att äta paprika, trots att många andra marsvin älskar det… Men alla har väl olika smak :)
Gurka, persilja och sallad hör nog till favoriterna här. :-)
Den ena av mina marsvin verkligen trycker i sig gurka när han får tag på en bit. Äter minst dubbelt så fort som sin kompis när det kommer till gurka. :-P
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Morot
Gurka och tomat är favvosen hemma hos mej. :) än så länge.:P

Persilja o Gräs är storfavoriter sen kommer sallad och maskrosblad.