Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 867 ggr
Rafflan
0

Hur stor rasthage?

Blir en rast hage på 3m2 lagom stor rast hage för 2-3 marsvin?
2m lång x 1.5m bred

Så klart med en massa tunnlar och kul leksaker :)

FeliciaS
0

Det tycker jag är utmärkt :)
Mina grisars rasthage är 1,5*1,5 m och de är där 2-3 i taget.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Rafflan
0

#1 okey, vad bra ^^,

elin85
0

Det låter ordentligt stort :) Lyckliga blir grisarna :) Mina grisar har ca 1,20x2,5m :) 5 minuter kvar till 2010!! :) Gott nytt år!

Rafflan
0

#3 gott nytt år allihopa :D

Abico
0

Det låter som sagts mycket bra :)

Mina marsvins rasthage är upp till 4,30x1,20m, vanligen mindre dock. Men så har jag en jättebra hall som går att spärra av till perfekt marsvinshage :P Nu har de dock varit utan rasthage i ett par veckor för hallen byggs om jag jag vill inte riskera att Irma fastnar i några nymålade lister ;)

Hanna 

Rafflan
0

#3 jo, men man vill ju att rasthagen ska vara stor ;D

Rafflan
0

#5 bra bra, då ska dom få det ;)

hihi, ja det kan hända mycket om man låter busiga grisara vara lösa när man gör om (a)

Abico
0

#7 - Ja, ingen tvekan om den saken ;)

Hanna 

fia-mia
0

Det låter bra precis som de andra sagt! Själv har jag ungefär som du. kan ha större men då håller de sig bara under byrån så de rör sig mer i den lilla hagen!

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

godisgrisen
0

Mina får rasta i hela köket men de håller sig oftast bara på överkastet de har som "springfilt". Alla är ute ett ordentligt pass var tredje dag och de som bor i de mindre burarna lite extra ibland. Det är nästan alltid marsvin lösa på vårt köksgolv när vi är vakna och hemma.

Moctezuma
0

Mina får också rasta i köket. Min äldsta hane får springa i hela huset, för jag vet att han inte springer och gömmer sig :)