Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 1742 ggr
Abico
0

Hejdå Sune

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon klockan 16.30 dör Sune (8 år och 3 månader).
Åldern har till sist hunnit ifatt honom och kroppen orkar inte med längre, min underbara pojke mår inte bra. Det tar emot men jag inser att det är dags att släppa taget och låta honom somna in…

Älskade vän, det blir tomt utan dig Gråter

Hanna 

diva
0

RIP lilla Sune. Inget roligt beslut att ta kan jag förstå.

[jejjas]
0

Du gör helt rätt Hanna, du får tänka på va många bra år ni haft till sammans du och Sune Gubben.. Det är hemskt när åldern tar ut sin rätt Gråter..

Sov Gott Lille Sune Gubben..

Sandra-B
0

Lider med dig Hanna, det är inget lätt beslut att fatta men du gör det för hans skull så att han ska slippa må dåligt, åtta år är ett långt marsvinsliv och den åldern har börjat ta ut sin rätt ordentligt nu- kom ihåg det.

Kom att tänka på andra versen i Marsvinspsalm nummer ett från boken Adjö, herr Muffin av Ulf Nilsson.

"Att få somna i frid, det passar ett litet marsvin med trötta tassar. Du få möta de små, lilla vän, alla kommer till slut hem igen. Det är sant och det är visst
alla kommer hem till sist."

Sune är och kommer förmodligen alltid att vara en del av MiF- åtminstone för mig (och säkert för andra också).

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Creation
0

Nä, så hemskt tråkigt att höra, Hanna! Gråter
Men jag förstår ditt beslut, det är nog det bästa att göra för honom.
Ingen kan leva för evigt. Fast någonstans inombords hoppades jag väl för din skull att Sune skulle göra det ändå.

Usch, det verkar vara en tid för mycket tråkigheter det här…

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

fia-mia
0

RIP Sune. Du verkar ta ett rätt beslut även om det känns jobbigt! Precis som Sandra-b är han en del av mif, minns när vi grattat honom på födelsedagar och varit med om både framgångar och motgångar för honom. Pussa och krama honom från mig!

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Moa-16
0

Nej, vad tråkigt att höra.. Crying or Very sad Men han fick leva ett långt & bra liv. & det är värt mycket! Och man är ingen riktig djurvän om man inte kan ta det där svåra beslutet som rätt för djuret. RIP Sune.

Aristarcos
0

Många fina år har han fått lille Sune… hoppas han får det bra framöver, många kramar till dig Hanna. Du får krama honom extra ikväll…

godisgrisen
0

Hejdå farbror Sune! Tröstkram på Sunes matte.

[Liinda]
0

Vi kommer alltid minnas din Sune <3 Och jag tycker du är stark som klarar av att ta beslutet och tänka på hans bästa. Kramar <3

emelie92
0

Åtta är är trots allt mycket mer tid än vad de flesta får ha med sina marsvin men visst är det tråkigt när en vän som man har haft vid sin sida i nästan halva tiden av sitt liv försvinner Rynkar på näsan

Tina
0

Jag stämmer in i Sandras ord när hon säger att Sune är en del av MIF.

Du vet vad som är bäst för din grabb och nu längtar de trötta benen efter gröna ängar.

Vila i frid lille Sune.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

luneas
0

Så sorgligt men ett mycket klokt beslut. Nu får han springa på evigt gröna ängar med snabba och pigga ben igen.

Sov sött farbror Sune!

Dolly-Fifi
0

Nej, usch va sorgligt… Gråter

Vila i Frid

Sannich
0

Läste precis bloggen.. :( Sov gott Sune. Tröstkram till dig Hanna!

Abico
0

Usch så söta ni är Gråter
Jag har tagit ledigt idag för att vara hemma med Sune hela dagen, snart ska vi krypa ner i soffan och mysa med gurka och banan.

Hanna 

[WeepingWillow]
0

Uschdå va tråkigt :( Måste kännas jättehemskt!

Men då får han iaf bli riktigt riktigt bortskämd idag, bättre slut är väl knappast möjligt, ett långt härligt liv o så en massa gos o gott innan han lugnt somnar in!

Kramar!

Abico
0

Nu är det en timma kvar. Det känns overkligt att plötsligt ha en tidsgräns på ett så långt liv…

Hanna 

thildatessie
0

R.I.P jag instämmer med dem som har skrivit innan.tänk 8 år, han hade säkert ett mycket bra marsvinsliv. jag har som tur är aldrig behövt avliva ett djur men kan tänka mig hur hemskt det är.Gråter

Marsvinlove
0

Vad sorgligt!  8 år är mycket och jag är säker på att han har haft ett härligt liv hos dig.

Sov gott Sune!

Denna kommentar har tagits bort.
Creation
0

Vila i frid, Sunisen.. :-(

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hela vägen till veterinären låg Sune i mitt knä och slickade mig på handen, sötnosen :') När han väl fått sprutan gick det jättefort, han somnade direkt.

Nu är han på ett bättre ställe, befriad från ömma tassar och stela leder.
Vi ses igen pojken min.

Hanna 

Sandra-B
0

Gråter

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

shintaida
0

Jag tänder ett ljus för Sune! Gråter så för hans skull och mattes! Gråter

fia-mia
0

Vi har precis tänt ljus här också och det blev tilll lilla Sune.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

tjorve
0

lillgubben! vilken karl att leva så länge.. sov sött

marsvin2008
0

Svårt starkt val! Stackars dig,

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Saphir
0

Beklagar RIP Sune<3

FeliciaS
0

Nä, usch vad ledsamt att höra :'( 
Han fick åtminstone ett långt och härligt liv, längre än vad många andra marsvin får uppleva. Det känns lite som en ära att ha fått träffa en sådan trevlig och stark marsvinsgrabb :) Även om han var gammal, och det märktes att åldern tagit ut sin rätt, hade han ändå en pigg blick som skulle passa in i vilken ungdom som helst - något vi får hoppas att den gör nu. En stor bunt tröstkramar till matte!

_Fina Sunegubben, vila i frid!
_

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

lomsen
0

Gråter R.I.P Sune!