Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 778 ggr
katiz
0

isergssallad

vad tycker ni om att ge isberssallad??

Snuttan
0

Inte bra alls. Innehåller inget nyttigt, är i stort sett bara vatten och den har för mkt syror i sig. Har tidigare haft ett marsvin som fick jätte fula blåsor i halsen och munnen vilket delvis enligt vetrinären som öppnade upp henne sa kom ifrån att hon ätit för mkt syrlig mat (paprika och isbergssallad tog hon upp på exempel på för syrliga grönsaker som man ofta felaktigt ger till marsvin och hon hade rätt, jag har gett det mkt till mina marsvin förrut).

Ger det inte alls längre, utan vanlig huvudsallad, kruksallad eller annan sorts sallad om jag ger sallad.

dreamiz
0

Det visste jag inte att det finns syra i isbergssallad. Ger det som lite godis till mina. Har inte sett att de fått några problem av det. Kanske skulle gå tillbaka till vanlig huvudsallad som godis istället.

Snuttan
0

Alltså det är ju ingen fara att ge lite grand till och från. Hon som fick problem som vetrinären kollade på åt bara isbergssallad som grönsaker kanske ett par dagar i veckan.

katiz
0

okej,tack

FeliciaS
0

Inte bra alls då det inte innehåller så mkt mer än vatten. Mina marsvin får inte sallad annat än om det verkligen krisar och jag inte har någon annan grönsak/frukt hemma.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

dreamiz
0

Mina får som sagt sallad som godis då de tycker det är så gott. Räknar inte in det i deras kost, utan som extra, då det ju mest är vatten. Men kan ju va kul att ge dom nåt godis ibland.