Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 1509 ggr
[Colina]
0

Ny marsvinsflicka!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ikväll kom en ny liten tjej in för omplacering. Sunny heter hon och har suttit ensam hela sitt 2åriga liv. Jag tycker hon är väldigt liten frö sin ålder och för tunn för min smak så hon får stanna minst ett par veckor för gödning. Jag stoppade helt fräckt ned henne i min tjejflock här hemma och sitter nu och tittar på när de lär känna varandra.

De äldre honorna ignorerar henne helt så länge hon inte står i vägen för dem då buffard e bestämt undan henne och hon hojtar och har sig medan hon hoppar undan. Lilla Vittra förföljer heen och är både nyfiken och lita kaxig. Sunny själv undersöker hela buren vääldigt noggrant och pratar hela tiden.

Jag undrar om hon är en Teddy eller kanske  Rex (kommer från djuraffär)?

Abico
0

Så söt :) Jag skulle tro att hon är någon teddyblandning, dels för att det känns som om teddy är vanligare och även för att rex sällan har sådana färger :)

Hanna 

[Colina]
0

Jisses! Hon gjorde precis det högsta skutt jag sett ett marsvin göra! Pop hoppade hon rätt upp i luften säkert 15 cm. Ingen annan var i närheten, tror hon bara är lite upphetsad.

[Colina]
0

Läste precis standarden för teddy och det låter likt…förutom att hennes rumpa är högsta punkten på henne. Väldigt rund och hög bak har hon. Skall fota henne ordentligt om ett par dar när hon är mer hemmastadd.

Abico
0

Ja, standarden för rex och teddy är ju visserligen densamma :P Men jag tycker att rex överlag brukar gå i agouti, medan teddy har "roligare" färger och större variation.

Hanna 

Creation
0

#4 Men om hon kommer från djuraffär/grossist kan hon ju ha de ovanligare färgerna ändå :-) Att SMFs uppfödares teddysar och rexar ser ut så beror ju på linjerna, inte själva raserna.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Binajis
0

Oooooooooh! Jag är extremt svag för "blandissträvhår"! En sån otroligt söt liten tjej. Knäsvag.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

FeliciaS
0

Vilken söting :)
Hon har samma färger som min virvel Saga, på ungefär samma ställen.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#5 - Jo visserligen :P

Hanna 

Linnet
0

Hade en rexhona, som kom från djuraffär med dom färgerna. Nu har jag en till hona i dom färgerna som jag inte vet om det är rex eller teddy, men ska testpara henne.

Chieko
0

Oh… Så söt är nästan förbjudet att vara.. Jösses va sugen jag blev på henne! Bara mamma då, har lovat henne att inte ha fler än två marsvin.. Suck.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus