Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 1024 ggr
Elindjur
0

hej

jag är ny här. vill gerna ha ett masvinSkrattande Vill dom ha en kompis? för jag har en marsvin som är oss därGlad Någon som har en som jag kan ha oss mig?GladSkrattande en vit eler svart?Cool

Linnet
0

Man ska alltid ha minst två marsvin tillsammans, dom är flockdjur och behöver sällskap för att må bra.

Abico
0

Väkommen hit :)
Marsvin vill alltid ha en kompis, av samma kön.

Hanna 

Moa-16
0

Hej9…?

mickro
0

Hej och välkommen! :)

Har du ett marsvin hemma? marsvin ska vara minst två av samma kön. :)

Saphir
0

Marsvin ska som många säger här vara 2 och 2 för att må bra :)

Elindjur
0

har ingen marsvin bara en som inte bor här nu. men vi ska köpa.  den har ingen kompis men om någon har en svart eler vit?SkrattandeGladGladCool

Marsvinlove
0

Du ska alltså köpa en snart som går ensam just nu? Vad är det för kön på marsvinet måste man ju t.ex veta? Leta gärna i annonserna här & du kan ju alltid göra en "köpes" tråd sen om du vill.

emelie92
0

Marsvin ska alltid ha en kompis, annars blir de olyckliga.

[Liinda]
0

Du söker alltså en marsvinskompis till marsvinet du ska köpa? =)

Elindjur
0

en vit eler svart tjejGladCoolGlad

FeliciaS
0

Välkommen hit! Kul att du ska skaffa två marsvin :)

Jag tycker att du ska skaffa sådana marsvin som du vill ha :) Helvit är svårt att få tag på, men det finns ett par uppfödare som föder upp helsvarta (Self eller Crested black). Tänk på att köpa dem från uppfödare eller omplaceringshem, djuraffärer bör man helst undvika.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Binajis
0

De flesta här inne är väldigt noga med vem de säljer till. Alltså vill vi veta lite mer om dig och dina djur :-) Dessutom kan du nästan vara säker på att den du ska köpa marsvin av vill prata ett slag med dina föräldrar, så det inte blir något missförstånd :-)

Här är lite frågor du kan svara på om du vill:

1. Hur länge har du haft marsvin? (med andra ord, vad har du för erfarenhet av marsvin)

2. Hur sköter du dina marsvin? Hur ofta gör du rent buren, när klipper du klor och så vidare.

3. Hur involverade är dina föräldrar? Jag tror du är superduktig, men det är alltid skönt och bra att ha en vuxen som stöd.

4. Vad ger du för mat och grönsaker till ditt marsvin?

Det kan hända att jag eller någon annan har andra förslag på vad hur du kan sköta ditt/dina marsvin eller vad du ger det/dom för mat. Alla här inne är snälla och vill bara hjälpa till :-)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Elindjur
0

Har ingt marsvin än. Ska köpa. har ett marsvin som vi ska hämta på fredagGlad men om dom ska vara med en kompis. ska vi köpa ett til. får köpa marsvin för mina föräldrarSkrattandeGlad

Creation
0

Starta en ny tråd där du skriver mer exakt vad du vill ha för marsvin, vetja(en sökes-annons): Långhårigt, korthårigt, strävhårigt, naket? Gammalt eller ungt? Osv. Färger vet jag inte om man kan vara så noga med… det finns ju inte alla färger i alla hårlag.

Där kan du också berätta lite om dig själv. Vart du bor någonstans och hur du tänkt ta hand om marsvinen, till exempel :-) Ett förslag är också att dina föräldrar hjälper dig att söka efter marsvin. Det är oftast lättare om de är delaktiga.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.