Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1389 ggr
Chieko
0

Frukttallrik

Marsvinen fick just en liten frukttallrik, rester från familjens fruktsallad. Båda valde banan först, godisgrisar ;)

andra i tur är nu äpple. Får se om de vågar sig på apelsinen…

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Abico
0

Banan är storfavoriten bland frukterna här, ingen tvekan om saken! :P
Har dom vågat ta apelsinen ännu?

Hanna 

fia-mia
0

Här är äpple favorit.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Chieko
0

#1 Dom har nosat en del, svårt att säga om dom tagit nåt då det var flera små. Sen kom mamma och pappa och var läskiga så dom har övergivit frukten nu. Bonnie äter hö och tindra sitter beredd att smita in i röret om nåt läskigt kommer…

/Karin

Linnet
0

Har aldrig provat med banan faktiskt, mina gillar äpple, apelsiner är lite tveksamt, men ska prova med banan.

[WeepingWillow]
0

Mina gillar inte frukt alls, dom har fått smaka äpple, apelsin, clementin, melon, jordgubbar o banan. Lily dök på bananen men dom andra va inte så förtjusta i det så Lily åt allas banan, de andra frukterna fick jag plocka bort för ingen ville ha dom. Kräsna jäklar jag har :P

marsvin2008
0

Mina är inte så förtjusta i banan, lite äpple äter dem och de flesta äter mandarin/clementin men de är misstänksamma i början, varje gång.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

SaraDerek
0

hihih så mumsigt med frukt!:D Hur går det med tindra nu då ;D?'

(du köpte henne från mig, heter SaraDerek här på iFokus nu ;P)

elin85
0

Mina gillar apelsin och clementine bäst. Melon och mango är också mums och VINDRUVOR :)

Chieko
0

Jo nu är apelsinen också borta, det andra var godare bara!

#7 Det går bra! Hon är så söt att jag blir knäpp ;) Det är bara hon som får tokryck och poppar och rusar runt, men bonnie är modigare på att komma fram och tigga mat. dock blev tindra avundsjuk igår och hämtade två bitar pellets hos mig, framsteg!

/Karin

Lattjo
0

Mina är inte alls förtjusta i banan här är det grönsaker som är bäst hellst gurkaFlört

SaraDerek
0

#9 hihih gud så kul! :D ja hon är den lilla fina prinsessan i bur hörnet (a)

FeliciaS
0

Mina marsvin tycker bäst om äpple och päron :) När de äter banan och clementin/apelsin rynkar de upp läpparna och äter med öppen mun, ser ut som om de tvingar i sig det *s*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Moctezuma
0

Puff gillar banan och äpple, men ryggar bakåt om man räcker fram en apelsinklyfta :) De två små har inte smakat på frukt än, så jag vet inte vad de tycker…

olina95
0

Har aldrig provat andra frukter än Äpple och Päron men det funkar för mina, dock äter dom hellre gurka och sallad. :)

Chieko
0

Ha, mina fick testa physalis häromdan. Mycket märklig frukt sa dom. Tindra smaskade lite iaf men sen tog jag bort den. Jag längtar till sommar och blåbär!

/Karin

fia-mia
0

#15 Det har vi en hel korg av, kanske ska bjuda på en då?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Chieko
0

#16 Du kan ju alltid testa. Tror inte att det är giftigt för dem men man kanske inte ska ge för stora mängder.

/Karin

queenlinnea
0

Får dom äta skalad clementin, alltså att jag har tagit bort ''skinnet'' på clementinklyftan? Det måste ju vara samma som apelsin eller? :)

Chieko
0

Ja jag har gett dom det. Är nog ingen skillnad alls mot apelsin utan mycket c-vitamin fast lite syrligt.

/Karin

FeliciaS
0

#18 Klart dem kan ;) Jag brukar däremot ge mina de vita trådarna och äta resten själv *s* Smaskens tycker vi alla.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus