Urine Off
Någon som har använt medlet Urine Off nångång?
Går fläckarna bort?
Nåt annat tips på hur man får bort gula kissfläckar från burgolvet?
Det är mycket billigare och minst lika effektivt med ättika. Jag blandar ungefär 1 del ättika och 3 delar vatten i blomspruteflaska. Spraya rikligt på gamla ingrodda fläckar. Låt stå 20 minuter eller mer så löser det mesta upp sig. Använd diskborste, spola med vatten. Om lite fläckar är kvar, upprepa proceduren. Lukten försvinner efter en stund. Urine Off och liknande är ungefär samma sak, men förpackat som nyhet. Fuskigt tycker jag.
Gamla burar kan bli som nya med hjälp av gamla huskurer
#1 Ah okej, det ska jag testa imorgon när det är städ-dags =)
Men ättika är inget som grisarna blir dåliga av då? Känns som det är så starkt..
#2 - Du sköljer ju ur det efteråt :)
Jag (okej då, mamma) använde alltid ättika i plastburarna som vi hade tidigare, det fungerar jättebra mot kissfläckar.
Hanna
#3 Jo, så klart =P Men bara tänkte på att det luktar ju väldigt stark. Går den lukten verkligen bort med bara vatten?
#4 - Det var länge sedan jag hade plastbur nu :/ Men jag vill minnas att det var nästan om inte helt luktfritt efter att man tvättat ur den med varmt vatten…
Hanna
#5 Nä, det luktar inget. Just nu städar jag bara med varmt vatten. Men jag tycker det ser så tråkigt ut med fläckarna.
Fast är kanske dumt om man tvättar bort fläckarna helt o hållet…då kanske grisarna börjar kissa på lite olika ställen igen, som i början?
För nu har de två ställen som de kissar på.
Vatten blandat med Citronsyra som får stå och dra en längre tid tar också bort fläckarna i buren, och luktar garanterat inte..
Jag använde alltid citron-/askorbinsyra (funkar bra med vilket som). Ställde burbotten i badkaret efter att den var tömd, sköljde med hett vatten och hällde ur. Strödde över citron- eller askorbinsyran och lät sitta i 15-20 min innan jag gnuggade med en svamp, sköljde sedan ur det. Funkar bra :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
# 7 och #8 Okej, då vet jag att det alternativet också finns. Var köper man citronsyra?
#9 Vanlig matbutik, bland kryddorna :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#10 Ah okej =)
Ville bara säga tack för tipset om ättika och vatten. Funkade utmärkt =)