Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 823 ggr
elvissspringsteen1
0

Höhäck?

Kan/ska man ha höhäck till marsvin? har ni andra det?

Saphir
0

Nej, man skall inte ha höhäck till marsvin då det mest naturliga sättet för dem är att äta maten från marken och dem har lätt för att fastna i den och bryta benen, så nej ha höet på marken :)

Atensia
0

Höhäck ska man inte ha till marsvin då de kan fastna och skada sig. Det blir mycket mer naturligt för dom att äta höet ifrån burgolvet :)

Som du kanske förstår så har jag ingen höhäck till mina marsvin ;)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

elvissspringsteen1
0

okey:) nej jag har inte det heller,men kaninen har:) jag bara tänkte för det ser ju mycket renare å fräschare ut om det inte är hö överallt:) men då vet jag:)

Atensia
0

Det smutsiga höet är bara att ta bort och sen lägga dit nytt och fräscht :)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

FeliciaS
0

Nej, höhäck är inte att rekommendera. Den gör mer skada än nytta, marsvin är betesdjur och med tanke på hur mycket hö de äter (och ska äta) blir det en alltför onaturlig och påfrestande ställning för dem.

För att höet inte ska bli smutsigt, ge ofta men mindre portioner åt gången och dela upp det på olika platser i buren :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

elvissspringsteen1
0

ja det va en bra ide #5:)

Buffen
0

ett tips är att möblera buren så att svinen får ett litet "hörum", om man inte vill ha hö utdraget i hela buren. Ex. med en stor platslåda och någon form av trappsteg för dem att ta sig "in och ut" med.

Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet