Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1925 ggr
[Strawberi]
0

Lidls grönsaker.

Ja vad säger ni om Lidls grönsaker? Är de lika bra som vanliga eller sämre? Tänkte testa med det för jag har hört det är billigare och kanon bra grönsaker.**
Men vad säger ni?**

Marsvinlove
0

Jag brukar köpa broccoli därifrån, även lite annat ibland. Tycker inte det är nån skillnad på Lidls eller nån annan mataffär. Lika bra helt enkelt. Rätt billigt också:)

FeliciaS
0

Jag är mer för kvalitet än lågt pris så… :P Lidl är en affär som har varit rätt utesluten för mig(/min familj) eftersom vi är rätt miljömedvetna, dessutom finns den inte ens i närheten. Har bara varit inne på Lidl en gång i Kroatien så det går nog inte riktigt att jämföra med de svenska kanske *s*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Strawberi]
0

#1 - Så jag kan åka och handla därifrån utan att oroa mig?

FeliciaS
0

#3 Oroa dig tror jag inte att du ska behöva göra, då hade inte kedjan funnits :P

Mvh Felicia

[Strawberi]
0

#4- *fniss* sant. Men jag tänkte om de var något med deras besprutningsmedel. Men de kanske inte har de vem vet?

Marsvinlove
0

#3 Ja det tycker jag. Den vi har här är iaf bra:)

Vi handlar oftast bara sånt som inte är färskvaror på Lidl, men grönsaker brukar vi köpa därifrån och de är helt ok.

Abico
0

Kyss Lidl!
Jag tycker att Lidl är toppen, jag köper knappt grönsaker någon annanstans. För ärligt talat, studiebidraget som jag och svinen lever på räcker inte till att köpa Ica Maxis dyra grönsaker. När man kan få 2 kg fin grön paprika på Lidl för nästan hälften av pengarna som Maxis paprikor skulle kostat, och dessutom slipper gå genom halva stan för att handla, då är det inte mycket att fundera på :P Paprika som paprika. Willys är också bra, jag länsade paprikabacken där häromdagen.

ps. Mina marsvin lever inte enbart på paprika, men nästan ;)

Hanna 

Sandra-B
0

Grönsaker som grönsaker skulle jag säga (så länge de är färska och fina såklart).

Jag/vi handlar i princip alltid där det är billigast vilket oftast är på Netto här. Lidl har jag nog aldrig handlat grönsaker på (eller möjligtvis en eller två gånger men det är tveksamt) eftersom det finns billigare alternativ här helt enkelt- samt att det ligger lite dåligt till för att det ska vara smidigt :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Abico
0

#2 - Här är något du inte visste då :P Jag har, efter att ha bilat genom stora delar av Europa, konstaterat att Lidl i Italien, Kroatien, Tyskland mfl. ser precis likadant ut som i Sverige - har man tur är det till och med samma möblering i affären så man känner sig väldigt hemma och vet var man har sakerna direkt ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

#9 - haha vad lustigt! Ja jag gillar lidl's kakor HAHA de är sjukt goda. Och lidl's lemon läsk finns inget bättre en kokhet dag i juni!

Abico
0

#10 - Ja :P Men det är ju inte så spännande… Alla Lidlaffärer byggs efter samma ritning antar jag. Även parkeringen brukar se likadan ut ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

#11 - men ändå väldigt häftigt! De är som vara hemma fast man är ngn helt annan stans. Får man hemlängtan så kan man gå till lidl! haha

Abico
0

#12 - Visst är det bra ;) Precis samma varor dessutom, tyskt-tyskt-tyskt-tyskt

Hanna 

mickro
0

#13 fast dom har ju mycket svenskt också. :) tex scan och arla :D

[Liinda]
0

Jag tycker inte om lidl alls, flera gånger har jag hittat mögliga varor där. Allt från bröd till äppelmos så där blir det inget annat för mig. Jo deras big ben choklad är det ändå jag köper där.

Jag tycker Willys har billigt och bra så där handlar jag =)

Royalz
0

Jag brukar handla grönsaker på Lidl eller PeKås. :) Aldrig fått några dåliga grönsaker. Sen köper jag lite åt gången så det inte hinner bli dåligt.

mickro
0

jag köper grönsaker där ibland, och är jätte nöjd.  halva priset om man jämför med ica, för ibland samma varor.  och i min butik här är det alltid fräscht, fast det är ju olika i varje butik. :)

Abico
0

Sen får man ju titta på vad man köper också :P Man måste ju inte plocka de allra fulaste grönsakerna som finns. Och jag tycker att det, ovasett affär, alltid finns någon grönsak som ser mindre fräsch ut. Grönsaker blir ju gamla oavsett i vilken affär de säljs ;)

Hanna 

FeliciaS
0

#5 Man får alltid tvätta grönsakerna noga eftersom de har besprutats (ekologiska grönsaker har inte besprutats, men tvätta dem får man göra ändå eftersom det alltid finns smuts från frakt osv).

Mvh Felicia

Creation
0

När det gäller billiga(och bra) matkedjor föredrar jag Willys. :-) Lidl har jag tyvärr ingen större erfarenhet av, men jag tror att deras utbud är lite mindre än Willys..

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

animalchild
0

Min sambo är bc på lidl här där vi bor och han köper ofta hem grönsaker till mina djur och det är absolut inget fel på deras grönsaker! då hade han aldrig köpt dom!