Funderingar!
För två år sen sålde jag två pojkar till en familj som jag vet är bra mäniskor..
så satt jag å kollade på blocket i dag och hittar den ene på annons där tillsamans med en hona (Hanen i fråga är steril) Det som gjorde mig lite ledsen är att hon inte tagig kontackt med mig om att hon ska sälja han..
Så jag skika i väg ett mejl å frågade varför han ska säljas, fick svaret att hon måste dra ner på djuren och iomed att hon inte fått några ungar efter honom så bestämde hon att han ska säljas med honan han går med nu..
Så nu sitter jag och funderar ska jag köpa både honan och hanen? eller enbart hanen?
Hanen vill jag gärna ha hem då jag vet att han har ett underbart psyke och hans pappa börjar bli skruttig nu så det hade varit kull att ha denna lille herren som för övrigt va anledningen till att vi börjde avla, han va den första ungen som föddes hos oss..
Hoppas nu att hon kan släppa enbart honom..
För då kommer jag sätta han hos mina honor..
Käns som om hjärnan går i hundra varv just nu..
Kände bara att jag behövde skriva av mig lite.
Tråkigt att få informationen via Blocket, men hoppas det löser sig på något sätt !
Hm jadu, hör om du får köpa bara hanen? Det kan väl inte vara bra att en feril hane går tillsammans med en hona så det riskerar att bli ungar?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#2 Hanen är steril han har gott med 8 olika honor och det har aldrig blivit några ungar, den honan han går med nu har han gott med i ca 1 år tydligen å inga ungar har det blivit..
#3 Haha läste feril istället för steril :-) Sorry
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
om hon inte går med på att sälja enbart hanen så kan du ju sälja honan sen. alternativt hitta ett omplaceringshem i närheten. eller så behåller du den nya honan också :)
#5 jo det är ju med ett alternatviv,
Får helt enkelt vänta å se vad hon svarar :)
å va kul, grattis! :)
Åhh så underbart att höra! Så sjukt dåligt gjort att inte kontakta dig först! Hoppas allt går bra nu då :-)
#8 tack =)
#9 ja det tycker jag med men nu löste sig ju allt ändå =)
Vad skönt för dig, vad söt han var :)

Oj vilken stilig herre!:)
#12 Ja han va stillig då =) vet inte ur han ser ut nu , enda jag vet är att han inte är i päls just nu..
Ska bli så roligt å Få hen Rolfy igen =)

Mysigt att det löste sig till det bästa..kram på dig
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.