Vilka här omplacerar?
Vilka här inne är det som tar emot omplaceringsmarsvin och placerar om? Jag är rätt säker på att det är några stycken just nu.
Tänkte att det kan vara kul att samla er alla i en tråd så man håller koll på er :-)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Vanligtvis tillåter inte mina föräldrar att jag tar hem fler marsvin utöver mina egna. Men på söndag kommer en liten marsvinsflicka hit för tillfälligt boende.
I framtiden hoppas jag dock kunna ha en riktig omplaceringsverksamhet. 
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Jag har alltid tagit hand om omplaceringar men nu senaste året har det blivit mer än vanligt. Kommer lägga min uppfödning på is (eller iaf minska ner) i några månader för att kunna hjälpa så många som det bara går. Det bär emot eftersom jag verkligen vill komma framåt med min avel, men jag har inget val om jag vill kunna fortsätta omplacera så mycket som det är just nu.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Jag har också tagit emot en hel hög omplaceringsmarsvin. Jag kommer att flytta till ett hus nu i februari så då får jag lite mera plats om så skulle behövas. Just nu har jag 3 honor som jag tagit emot och dom får stanna ett tag iallafall. Har inte bestämt mig hur jag ska göra än. Jag vet ju att ju fler marsvin jag har själv desto mindre kan jag ta emot som behöver hjälp.
Jag tar emot omplaceringar i mån av tid och plats. Just nu har jag två honor (varav en dräktig) och två hanar som letar nya hem.
Kul att det är så många :-)
Är det bara Colina som har hemsida också?
Hur gör ni för att omplacera marsvinen vidare, hur mkt annonserar ni?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag har hemsida, men har inte hunnit göra en speciellt för omplaceringsmarsvinen. Det kommer dock, kommer kalla det "Två blir en" eftersom jag först och främst inriktar mig på ensamma marsvin som jag parar ihop med rätt burkompis. Det mest logiska är väl att kalla det "En blir två", men gillar tanken på att de två marsvinen blir till ett. Här är min hemsida: Klick
Jag annonserar under till salu på hemsidan och i blocketannonser.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
#6 Fyndigt namn! Ser fram emot att se den specifika avdeleningen på hemsidan för omplaceringarna :-)
Kul att så många jobbar med omplaceringar här!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag är alldeses för dålig på datorer så jag kan helt enkelt inte göra en hemsida. Kanske får nån som hjälper mig nångång

Tar emot ifall jag har plats, några stannar och några får nya hem.
Jag annoserar på min egen sida såklart samt på alla marsvinsforum jag känner till och så slutligen på blocket.
jag har tagit hem några stycken nu. :) och fler lär det nog bli så länge det finns plats, har nämligen inte så många burar. :)
#11 tar du hem och behåller dem eller placerar du dem vidare?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#12 har precis börjat ta hand om omplaceringar, men försöker sälja dom som går annars så får dom stanna. :) och sen kan det ju hända att det är nån man gillar lite extra mycket som får vara kvar. :D
Någon mer som hjälper marsvin till ett bättre hem?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hej
ni som tar emot omplaceringar. vad krävs för att ni ska ta emot ett marsvin för omplacering, jag menar har ni vissa krav?
jag har ju tre tjejer som jag tyvärr blivit allergisk mot och än så länge inte lyckats sälja. Eftersom jag inte mår bra av dem måste jag ju komma på en lösning…
#15 Jag har inga krav på omplaceringarna jag tar in mer än att de är friska och fria från Ohyra. Om en privatperson lämnar in marsvin så tar jag dock 100kr i inlämningsavgift vilket går direkt tillbaka till marsvinen. Ibland händer det att jag tar marsvin utan att ta betalt om jag ser att de är i stort behov av att byta miljö.
Om ni ser ett marsvin på blocket som är i behov av ett bättre hem, betalar ni för marsvinet då för att kunna "rädda" det?