Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 764 ggr
[Jessica-B]
0

Fråga om pellets

Hallu, skulle behöva lite råd.

Har gått igenom alla alternativ och har kommit fram till att blå stjärnans butik i göteborg säljer billigast owbow pellets. De hade dock bara Oxbow's cavy performance, medan jag då är ute efter Oxbow's caby cuisine.

**Tycker ni jag ska ta performance?, Eller hoppa pellets helt?
**(Har inga dräktiga eller digivande grisar eller så.. utan bara 2 helt vanliga "sällskaps" herrar.. dock är dom fortfarande rätt små)

Vägrar nämligen betala 200spän i frakt för cavy cuisine via nätet. :/

Marsvinlove
0

Öh pellets är inte helt nödvändigt egentligen. Men jag har följt dina trådar & vet att du får hem två unga killar så eftersom de växer kan du ge dem performance om du vill. Sen när de är fullvuxna passar nog Cuisine mycket bättre.

elin85
0

200 kr i frakt? Vilken sida gäller detta hemska pris och för hur mycket pellets? Ex husdjursbutiken tar ju 49kr i frakt. Sedan är jag nyfiken på vad pelletsen kostar på blå stjärnan? Jag ska själv inhandla Oxbow snart nämligen

FeliciaS
0

Om de inte har svårt att hålla vikten tycker jag att du kan ge havre och kornkross istället :) Även kligröt några gånger/vecka efter behov.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[findusen]
0

kan inte butiken beställa hem åt dig om dom ändå har den andra sorten?

[Jessica-B]
0

frågade de men de sa att de inte ingick i deras sortiment :S

FeliciaS
0

#5 Men om du vill ha Cavy Cuisine, varför inte beställa från Husdjursbutiken? :) Frakten kostar ju bara 49 kr som #2 nämnde.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Jessica-B]
0

#2 Om jag inte minns alldeles fel så kostar blå stjärnans oxbow cavy performance 215kr för cirka 2 kilo (2,5?)- jättebra pris tycker jag, men som sagt så säljer blåstjärnan inte cavy cuisine.

Husdjursbutiken hade inte cavy cuisine på lager - å efter de antar jag att jag glömde bort att den butiken fanns. Skäms

50kr i frakt, som husdjursbutiken tar e ju fullkomligt rimligt!
200kr i frakt, som djurfoder.nu tar är dock absurt.

Undra hur fasiken de kan skilja så mycket i pris.

elin85
0

#7 Då kan du ju köpa på husdjursbutiken =) Djurfoder.nu tar 83kr för en 2,2kg säck i frakt, inte 200. Men det är ju betydligt dyrare hur som helst :/

[Jessica-B]
0

#8 Skumt Förvånad För jag ringde till djurfoder.nu och frågade vad frakten skulle gå på den minsta påsen och förtydligade om att det var en 2.2 kg säck och inte den större varienten. Hon svarade att det skulle kosta "kring 200 kronor". Och 83kr är enligt min mening långt ifrån 200, när vi talar en fraktsumma. Skumt. Har i alla fall bestämt mig för att det inte blir någe pellets då de finns annat kraftfoder att ge. Tackar för svaren ^^