Hej då Mika!
I morgon kommer jag låta Mika somna in
. Då han utväklat OD och vill inte att han ska behöva lida allt för mycket.. Han är ändast 3.5 år så det käns lite jobbigt. han är en mycket mysig gris. så det är ett jobbigt beslut jag tagit nu i kväll då jag såg tydligt att han inte måde bra alls
. Han vill inte äta grönsakerna och pillar bara lite i hö:t, känner mig hjälplös nu så här en fredag kväll 
Usch så jobbigt
RIP Mika<3
Usch, vad sorgligt, men du tar verkligen rätt beslut så han slipper lida.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Nej, så hemskt! :-( Det är alltid jobbigt att ta sådana beslut…
Men 3,5 år är ganska gammalt för att vara en satin(de börjar väl ofta visa symptom redan runt ett års ålder?), så du kan vara riktigt glad för den tid du fick med honom. :') Även fast 3,5 år ofta ändå känns för kort.
*tröstkramar*
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Stackars dig! Orättvist…
Vad hemskt! :( Men jag tycker du gör absolut rätt val som tänker på hans bästa. Jag beklagar verkligen vet hur jobbigt sånt är :(
Tröstkramar <3
Vad sorgligt :( Men du tar rätt val!<3
Tack alla..
Nu ska jag sätta mig i soffan med Mika och bara va, nu när jag va inne å gav dom mat kolla han bara på skålen med müsli ville inte alls ha och han som älskar det
det gjorde så ont i hjärtat på mig att se han 
. så nu ska jag ta ett riktigt farväl av honom..
Vad sorgligt, tänker på dig. Avlivningsbeslutet är hemskt att ta.
Men som sagts är 3,5 år ändå en del för en satin och det är det bästa för honom att få somna in innan han blir alltför dålig.
Hanna

Nej, vad trist!
Den enda satinen jag haft var just en black himalaya. Han avlivades strax efter han fyllt 3 år pga av OD. Röngtenplåtarna på honom var inte roliga. Han var dessutom från samma uppfödare som Mika kommer ifrån. Tyvärr så verkar det inte som om satinhimmisarna skulle vara förskonade från OD så min planerade satinhimmisavel gick i graven med Tupac.

sorligt…tur att han har dig som älskar honom så.. han slipper lida mer.. kramar om..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
De är ju så otroligt vackra de där satinhimmisarna. Åh vad jag tycker illa om OD som drabbar de vackra satinerna!
Tröstisar från oss.
OD?

Här finns mer info om OD: Osteodystrofi - Satinsjukan
Tack alla.. om en timme kommer han åka i väg
. men jag vet att det är det aposut bästa för honom..
Sov Gott Mika mate saknar dig redan
..
Men nu har du det bra och sliper onda leder..
Myrans Mika
* 2006-11-19
+ 2010-02-06
Älskad och saknad 
Usch och fy för OD! Jag har två i samma ålder som ska iväg och testas snart och anar det värsta. Men precis som du kommer jag låta dem somna in
.
Du är stark som gör det som är bäst för honom!
Vila i Frid Mika 
Jag beklagar verkligen :-( Vila i frid, Mika!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

RIP Mika!
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Vila i frid, lilla Mika.
Sov gott lilla Mika! Hemska OD .. :@