Marsvin bits
mitt marsvin Fanta är cirka 7månader,och om man tar henne på magen så bitts hon, jag vet inte varför är det någon som vet varför? :)
Det kan bero på vad som helst. Har hon alltid gjort det eller har hon börjat nyligt?
Kittlig? Ont? Tycker det är obehagligt..?
nej jag har bara ett marsvin och hon är jätte tam, och då vi täsdade med en kompis till henne så började hon bara och hacka tänder
#3 Marsvin är som sagt flockdjur och mår inte bra av att vara ensamma. Så du skall skaffa ett till marsvin om du inte vill bryta mot lagen! ;)
köp en kompis :)

att marsvinet hackar tänder är ett naturligt beteende i början innan marsvnen kommit till rätta i sin nya situation. så om du sätter ihop det med ett annat får man räkna med turbulens i början. har man bara ett stort och nystädat utrymme med gömslen att stoppa båda marsvinen i så brukar det inte vara några problem.
Hon kanske är kittlig, eller har ont någonstans? En av mina honor är extremt kittlig just på magen, hon "sparkar" med benen och naffsas när man upprepande gånger rör henne på magen.
#3 Som de övriga redan sagt är marsvin flockdjur och ska enligt lag bo tillsammans med en annan marsvinskompis. Varför kan du läsa här. Hur du sätter ihop henne med ett annat marsvin kan du läsa här :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus