Onormalt fällande
Hur mycket brukar ett marsvin fälla?
Ena tjejen fäller extremt. Om man "tar tag" i pälsen och drar löst lossnar stora tussar och hon skriker. Är det normalt? Den andra fäller lite men inte alls som hon.
Har gjort en video på hur det ser ut men youtube samarbetar inte.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hoppas det inte ser ut som att jag sliter i pälsen för det gör jag verkligen inte.
Det är väldigt olika hur mycket marsvinen fäller, somliga fäller mer än andra. Jag tycker inte att marsvinet på filmen ser ut att fälla onormalt mycket, om jag på samma sätt "drar" i pälsen på min ena teddy så lossnar det betydligt mer.
Hanna
#2 Okej, men att hon "skriker" beror på att hon är hårömm?
#3 - Haha, alltså du drar henne ju i pälsen :P Men visst kan det bero på hårömhet.
Hanna
#4 Hon låter så när man borstar också!
Förmodligen är hon håröm då.
Hanna
*skrattar* Det där låter ju ingenting, då skulle du/ni höra mina långhår när jag kammar dem. Ninni fäller ganska mkt päls nu och det blir minst lika mkt som på din om inte mer! Inget onormalt tycker jag.
#5 Att borsta är ju egentligen också att dra i pälsen. Ovana marsvin tycker ofta att det är obehagligt. Jag tror inte att det är något fel på din gris. :-) Hon verkar bara vara lite håröm.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#7-8 Okej.
Är ju första grisarna så jag har liksom inget att jämföra med.
#9 Jo, jag känner igen mig :) När jag fick marsvin första gången fällde den ena mer päls än den andra, vilket fick mig lite orolig. Sen så blev jag ännu oroligare när jag upptäckte det nakna området bakom öronen.
Men man lär sig med tiden. Alla är ju nybörjare någon gång.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#10 Jag också, runt öronen då blev jag skrajsig men de var ju helt normalt att marsvin är kala en bit bakom sina öron. =)
#10-11 När de var kala bakom öronen fick jag också panik!

Min Brumma är ganska hårömm. Men det är jag också så jag vet hur det är och borstar försiktigt;)