Leksaker
Hejj, jag undrar om det finns några roliga leksaker till marsvin som man kan göra hemma själv, det spelar ingen roll om den är stor eller liten leksak huvud saken är att mitt marsvin kommer att ha kul med den, så har ni något bra förslag på någon bra lek sak så skicka in tips till mig 
Mina marsvin är så tråkiga och vill inte leka.
Det ända jag kan komma på så är det tunnel och hängmatta och bollar av något slag =)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Toarullar :) Jag brukar klippa lite hål i dem och PETA in grönsaker. Bra sätt för dem att jobba för maten. Mina marsvin blev alldeles till sig senast igår när jag gav dem sådana toarullar *s*
Har du bara ett marsvin förresten? :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
jag haar bara ett marsvin men hon värkar bara vilja vara ensam för då vi hade köpt en kompis till henne då så började som typ slås och så, men nu har jag pratat med mamma å vi kanske ska köpa en hane så att Fanta (mitt marsvin) kan få ungar 
#3 Jag kan lova dig att inget marsvin vill vara ensam (läs varför här). Marsvin är flockdjur och ska enligt lag bo med ett annat marsvin. Det är inte konstigt alls att två vuxna honor tjaffsar med varandra i början, tvärtom :) Tipsar dig om artikeln där det står hur man kan underlätta så mycket som möjligt när man sätter ihop marsvin.
Att köpa en hane avråder jag er starkt ifrån, det är en stor risk att ta en kull på sin hona och dessutom måste både honan och hanen ha sällskap när kullen är född - man kan inte låta en hona och hane bo ihop ständigt för då blir honan dräktig om och om igen, vilket är väldigt farligt för hennes hälsa och dessutom mot djurskyddslagen. Jag föreslår verkligen att ni köper en till hona som kompis till er hona istället :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jag föreslår också som Felicia att ni köper en till hona till henne. Eller möjligtvis en kastrerad hane.
#1 Inte är de väl tråkiga ändå?:P Vuxna marsvin "leker" oftast inte så mycket, möjligen så poppar de lite emellanåt:)

#2 Mina tyckte att det var väldigt kul med toarullar. Dock funkade det inte så bra när grönsakerna var slut och min minsta trodde att han kunde komma igenom. Sedan har man en liten skrikandes gris som har fastna med huvudet i en toarulle xp
Jag rekommenderar också att köpa en till hona till henne då marsvin inte skall gå ensamma och inte mår bra av att få en massa kullar :/
#5 Mina honor vill inte hitta på speciellt mycket, mest mysa och sova hehe ^^, men hanarna däremot gillar att busa :)
det finns marsvin som inte vill ha sällskap.. har två sådana honor på jobb och vi har provat allt möjligt som bebisar vuxna snälla dominanta osv, inget fungerar. jo hane. så en kastrat skulle jag nog föreslå till ts om hon inte tror ytterligare en hona kan fungera…
ang leksaker så älskar mina marsvin filtar :) upphängda så dom kan ligga under/i dom (som hängmatta) eller bara liggandes i spånet -supermysigt! skokartongstunnlar och papperspåsar är jättekul att leka i :)

#9 Men det låter ju som TS bara provat med en hona och marsvinet verkar ju inte vara så gammalt.
#3 Jag rekomenderar dig att göra ett nytt försök med en till hona och sedan "ha is i magen", de kan kivas, nafsas/bitas och hacka tänder en massa i början det är helt normalt. Så länge de inte bråkar så de blöder bör man helst låta dem vara och göra upp rangordningen. Alternativet kan vara en kastrat om hon verkligen är jättebråkig =) Var bor du?
Honorna har en filt som en älskar att gömma sig under:)
jag och min mamma frågade i djur affären om vi kunde köpa ett litet marsvin och att mitt marsvin kan bli mamma till det men hon sa att det är värligt svårt att få ihop två marsvin, iaf mitt marsvin värkar det vara svårt att få ihop en hona med mitt marsvin (;
#12 Vadå kan bli "mamma" till det? Marsvinsungar behöver ingen mamma efter 5 veckors ålder. Din vuxna hona skulle inte ungen som "sin" unge.
#13 (råkade trycka på kommentera haha innan jag var färdig). Testa en kastrerad hane. Marsvin får enligt lag inte gå själva utan måste gå med en artfrände (alltså ett annant marsvin). Man kan inte ha en hona och hane ihop hela tiden för då får ungar.

#12 Djuraffärer är ofta väldigt okunniga, det är inte väldigt svårt att få ihop två marsvin, särskilt två honor. Är bara yttterst sällan det verkligen inte går. Jag tror att ni var lite för försiktiga förra gången hon fick en vän, de måste få göra upp om rangen och när mina tre honor fick träffa varann för första gången flög två av de ihop ganska kraftigt och det blev lite sår också. Nu går det hur bra som helst. En lite äldre marsvinshona brukar inte ha nått problem alls att acceptera en marsvinsunge. Tycker ni ska köpa en honunge kompis till henne, och jag rekomenderar att ni inte köper från den där okunniga djuraffären igen. Leta hellre upp en uppfödare i din närhet, uppfödarinfo finns på Svenska Marsvinsföreningen!
men är de inte farligt för dom om dom käkar toarullen också??
eller hur funkar de?

#16 Nä det är inte farligt. Mina brukar få papphus som de gillar att käka/gnaga på. Sålänge det inte är färgad papp.