Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2113 ggr
Atensia
0

Virkon- Hur?

Nu har jag köpt Virkon som jag tänkte använda efter utställningar, men nu undrar jag HUR ska jag tvätta marsvinen i det? Ska de doppas och sedan bara sättas in i buren? Eller ska de doppas, sköljas av och torkas därefter sättas ner i buren?

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Abico
0

Jag har en hink med lagom varmt virkon i som jag doppar marsvinen i, gnuggar in det i pälsen och använder en trasa för att även få det i ansiktet på dom utan att riskera att de får det i nosen/munnen. Efter doppen torkar jag av dom med en handduk och sätter antingen ner dom direkt i buren eller torkar ytterligare med hårfön.

Hanna 

Atensia
0

Tack, då vet jag hur jag ska göra :)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

FeliciaS
0

Jag blandar ut pulvret i en hink med ljummet vatten, sätter ner marsvinen och masserar in i pälsen så det kommer in till huden. Tar med handen i ansiktet, försiktigt så de inte får i näsborrarna. Handdukstorkar så torrt det går, fönar sedan helt torrt.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Royalz
0

Kan man använda virkon på skinny också?

Funkar klorin också?

Abico
0

#4 - Klorin är ju giftigt….

Hanna 

Royalz
0

#5 Det var därför jag frågade!

Abico
0

#5 - Okej. Nej, jag skulle inte doppa marsvin i klorin.

Hanna 

Royalz
0

Vart kan man köpa virkon då? :) Får tillbaka mitt ena marsvin på söndag och vill gärna få henne "ren" när hon släpps tillbaka med sina kompisar.

[Strawberi]
0

#8 - pappa ''special'' beställde virkonet på apoteket :)

Arinah
0

Granngården har Virkon

Royalz
0

Ok! Får åka dit sen då. Måste ha det idag :) Så hinner ju inte beställa.

[jejjas]
0

#11 vet inte om det är så bra att doppa ett dräcktigt marsvin i virkon =S är intre hundra

Royalz
0

#12 Hinner nog inte åka till granngården ändå, pga snön :p Men hon får nog bara ett bad då :)

[jejjas]
0

#13 man ska ju inte använda starkt parfymerade medel på bon, så om du vill kan jag bada av henne innan du hämtar henne =)

Royalz
0

#14 Ja, det kan du göra om du vill :)

[jejjas]
0

#15 har ju medel hemma så =) så sliper du  gå ut i ovädret i dag =)

godisgrisen
0

Jag brukar sätta dem i badkaret och spruta Virkonet på dem med blomspruta och massera in ordentligt så hela pälsen blir genomblöt, sen handukstorkar jag.