"ICA - hö"
Eller ja, hö från vanliga mataffärer, vad tycker ni om det? Idag så var jag tvungen att ta hö från coop, pressat ängshö, eftersom zoo't var stängt och hö't var slut. Marsvinen tvekade lite först eftersom pressat hö är ju hur annorlunda som helst. Men de funkar, fast jag tänker fortfarande åka ner på zoo imorn och köpa 'riktigt' hö. Men i alla fall, vad tycker ni om "ica - hö"?
Det verkar innehålla de mesta vitaminer och så som zoo-hö men jag tycker ändå att det är sämre. Det är ju ändå från mataffär och de är ju inte direkt bra på djur eller vad man nu ska säga. Jag var tvungen att köpa sånt hö i julas då jag hade glömt mitt hemma och det gräset vi hade plockat ute var slut. För det mesta är sådant hö dammigt och väldigt torrt, det luktar inte färskt och det kommer typ ifrån Tyskland m.fl. Tror inte att så många vitaminer egentligen är kvar när det har transporterats så länge.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
De här kom från Sverige (stod de på förpackningen) och det luktade starkt hö, ungefär som örter, och var lagom torrt/fuktigt eller hur man säger. Det dammade inget.
Jaså ;) Kanske nyintaget!? De brukar ju inte rensa sådant i affärerna då det sällan blir dåligt utan får väl ligga kvar tills det säljs (alltså inte för länge ju ;))
Mvh Felicia
#3. Kanske det :D så det duger som "en-dags-hö" för mig idag, men imorn blir det från zoo :)

jag brukar köpa hö från coop och det funkar bra för mina marsvin.
#4 Jo, samma här. Bäst är ju ändå från djuraffär, då har det inte varit i någon fabrik osv. ;) Oftast från närheten, 100% obehandlat - inte ens gödsel osv.
Mvh Felicia
#5. Okejj, de är ju bra :)
#6. Ja precis, var till zoo för en timme sen, köpte två stora påsar för att ha en tid frammåt, hehe ;) och hö't luktade värsta gott och var lite så där grönt "skimrande" :) och lagom torrt, himlans nöjjd :)
#7 Vad bra :) Var och köpte spån igår på zoo och de hade inga stora balar kvar eftersom att de som de köper spån av inte hade fått det än. Det är tydligen rätt svårt att få tag på spån nu sa de. Till och med stallen har svårt för att få tag på balar…
Mvh Felicia
Så länge det inte är gult, hårt och dammigt duger det nog bra.
Jag tycker inte det jag köpt i vanlig mataffär varit lika bra. Men å andra sidan är det som ena zooaffären här har inte lika bra heller. Men har köpt ibland när det varit kris. Annars håller jag mig till det jag brukar köpa som är fräscht o marsvinen tycker om det.
Hihi, vad bra :) hm, spånet, de är lätt som en plätt att få tag på här hemma :)

Måste vara absolut bäst med hö från en bonde som säljer till mjölkbönder. De kräver ju högkvalite på sitt hö då det är hela grunden i deras foderstat liksom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Japp. Zoo't jag köper från köper från en bonde ^^
Jag köper oftast på granngården, stor säck. Men nu ska vi försöka få tag i en bonde att köpa ifrån. Blir nog mycke billigare