Stackars Magic
Usch då, han ser verkligen tunn ut :/ Varför har han minskat i vikt?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
OD troligen
. Han har perioder när han blir stel och han brukar dreggla, blir lite värre för varje skov, men tills nu har han ändå varit pigg och glad. Måste fatta att jag nog måste ta bort honom snart, har vetat länge men jag vill inte se! Nu kan jag inte blunda mer för nu är det så tydligt att han blivit sämre
Lilla söta Magic<3 Synd om du skulle mista sösnosen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nä så tråkigt:S, han som är så fin! Nej det är så synd detta med OD. Inte kul alls.
Jag får ringa till vet. i veckan och be dem ta bort honom, vill inte att han ska bli sämre. Han har trots allt mått bra ända tills nu, även om han haft dåliga dagar så har de bra övervägt. Jag har sett att han har dregglat och även luktat surt om munnen men tänderna har varit fina och han har ätit med god aptit, det gör han fortfarande men tappar ändå mer och mer.
Tänkte faktiskt ta bort honom redan för 2 månader sedan för då var han dålig, sedan gjorde han en jättesväng uppåt och blev nästan som vanligt igen. Så jag har fått 2 hela månader extra med honom!
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för jag klarar inte att ta bort honom själv, hade blivit akut hade det gått men inte nu. Har en bekant som kan ta bort honom men då måste han åka långt, en granne kan skjuta honom och det är det som känns minst plågsamt för honom, men inte för mig! Sedan en spruta, det gick bra med Marwin men jag har hört så många skräckhistorier…
Min lilla älskling 
#2 Okej, vad tråkigt :( Då måste det humanaste vara att låta honom somna in. Du får ta ett ordentligt farväl och skämma bort honom in i det sista, så att det inte blir ett plötsligt avsked för att det går så fort sen…
Mvh Felicia
ursh lilla magic…. Nu blir man så arg för OD tar så många liv!
Har fått tid till honom imorgon eftermiddag men jag är sådan ångest! Han är piggare igen!
Vad ska jag göra? Han är ju smal och dregglar och har svårt att hålla sig så beslutet borde vara lätt. Men samtidigt är han glad och äter med god aptit, hänger över kanten och vill ha godis och uppmärksamhet.
Veterinären skulle kolla upp om de kunde testa för OD med det testet som nämndes i länken under OD-tråden men han har inte gjort det. Verkar inte vara ett dugg intresserad.
#8 Du ska inte behöva ha någon ångest, jag tycker du gör ett bra beslut för du vill ju inte att din vän ska bli ännu sämre - det är bättre att sluta på top än att behöva "ramla" ner igen. Så du ska inte känna dig dålig.
Jag vet inget alls vad OD är men antar att det är en sjukdom som kommer och går i vågor?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#8 Jag tycker att du gör ett bra beslut. Han är ju verkligen smal och om han har OD(vilket han med stor sannolikhet har, då de flesta satiner får det), kommer det bli värre förr eller senare ändå. Jag tycker att det är snällare att ta bort honom när han fortfarande mår okej än att vänta på att han ska må sämre i alla fall, som #9 sa.
Jag beklagar verkligen. :( OD är så hemskt.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Han har fått vara ute på golvet och äta havregräs idag. Imorgon kommer han få massa godis innan vi åker in. Han har tappat mer, nu börjar rumpan bli benig också 
#9 OD är satinsjukan :-(
Jag har också sagt ändå sedan han började bli dålig att han ska inte lida. Precis som ni säger vill jag att han ska tas bort innan det går så långt, jag trodde det var kört för tre månader sedan, hade ordnat med avlivning men då blev han plötsligt bättre igen så jag har fått tre hela månader extra med honom!
Jag vet inte riktigt om det går i skov normalt men på Magic har det blivit dåligt, sedan lite bättre, sedan dåligt igen för att bli bättre igen men ändå sämre än förra bra-omgången. Har hört iallafall en till som gjort likadant, en som jag inte vet riktigt och så Suppe som det gick på bara en vecka! Nu vet jag inte hur länge han varit dålig då han varit utlånad men hon som lånade bedyrade att han var kry några dagar tidigare.
Jag vet att jag gör rätt men jag vill inte!
Vart & när ska du åka med honom imorgon? :(
Stackars lillaMagic<3 Sötnosen!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Såhär vill jag minnas honom! Som den matgalna linslus han är!
Jag skickar tröstkramar till dig. Fina Magic får det fint i marsvinshimlen, med flera av mina snygga marsvinsflickor :') Maskrosblad tills han inte orkar äta mer…
Vet hur det känns att avliva marsvin som trots allt "är pigga", trots att problemen är uppenbara och obotliga… Men du har gett honom extra tid nu och det kommer inte att bli bättre, det bästa är att låta honom slippa må dåligt.
Hanna
Tänker på dig och Magic idag
Hanna
:'(
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu är han borta! Min fina, busiga, älskade Magic! Det känns verkligen fruktansvärt! Vi tog bort gammelkatten samtidigt, men det känns ändå värre med Magic, Freddie hade inte bott hos oss så lång tid och sista halvåret har han bott hos pappa.
Jag och Magic blev verkligen ett efter att Marwin gick bort, Magic tog så självklart förstaplatsen och tröstade mig när jag grät efter Marwin. Jag vet att jag och Magic hörde ihop! Det var så mycket som talar för det.
Jag hittade Magic på Blocket av en slump, brukar inte kolla hela Sverige men den dagen gjorde jag det och den första bilden jag såg var Magic! Jag åkte 80mil enkel resa bara ett par dagar senare för att hämta honom och 4 till.
Magic var också en av dem som fick flytta när jag försökte ta livet av mig, men han var som förbytt från första dagen hos sin nya ägare, bets och var rädd. Efter ett tag eskalerade det till regelrätta attacker så fort hon stack in handen i buren så han fick genast flytta tillbaka. Vi trodde på OD redan då men så fort han kom hem så blev han som ett lamm! Han var så kärvänlig och glad! Innan han åkte var han neutral till mig, han tog emot godis men inte mycket mer för att sedan hänga över burkanten så fort jag kom ner. Han blev verkligen min älskling!
Sedan det var bestämt att Magic skulle somna har Honey blivit förändrad. Han har varit på god väg att bli tam men inte försen jag bokat tid till Magic fick jag klappa och kela med Honey, det är som han förstår.
Vila i frid Magic! Vänta på mig vid regnbågsbron!
27/2-2007 - 4/3-2010
Vila i frid Magic, nu slipper du ha ont.
Hanna
kan inte läsa texten ens, känner hur tårarna kryper sig på.. Får kämpa mig egenom texten!
Sov gott lilla Magic, och massa tröstkramar till dig…
R.I.P Magic <3
Älskad och saknad<3
Vila i frid fina Magic!
Mvh Felicia
*gråter* Fy så tråkigt…