dålig skötsel
hej hej!
jag har en syster som har en kompis.. kompisen har jättemånga marsvin.. hon sköter dom inte särskilt bra heller.jag funderar på att åka och hälsa på och se hur dom har det..
fortsättning följer..
hälsn. queen-
På vilket sätt sköter hon inte om dom något bra? Kanske kan din syster påpeka för henne vad hon gör för fel? Det kanske är ren okunskap?
#1 Håller med dig. Hon kanske behöver lite vägledning och om har många så kanske hon kan sälja några så hon har mer tid för dom som blir kvar.
det är det jag inte vet.. ska ringa och prata med min syster nu med detsamma.. :-)
#0 Hur vet du att hon sköter om dem dåligt då?
min kompis var hemma hos henne och eftersom jag har marsvin så märkte hon att dom var dåligt skötta……………….. ´men kanske har kompisen fått dålig information =)?
Hoppas ägarna får bättre info om skötsel och skärper sig då.
var hemma hos henne idag med min syster och USCH USCH USCH vad hemskt.hon hade 4 marsvin i en 70 bur och 1 ensamt marsvin i en transportbur……tyärr var vi tvunga att gå fort men jag vill gå tillbaka och prata vett i mänskan! stackars marsvin :-(
#8 Men hon sa ju att hon skulle prata med henne, men kunde inte just då för att dom var tvunga att gå? Men att hon skulle gå tillbaka och prata med dom. Så ser jag det i alla fall ^^ Och nä, klart det inte hjälper..
En fråga: vart vill du komma? Det verkar som du vill komma någon vart på det sättet du skriver. Vill du hon ska bli av med marsvinen eller vadå?
#11 Hmm, ja inte vet jag.. hon kanske sa någonting till kompisen? Hon kan ju ringa också ^3^

#13 Plats får dom ju men inte mycket utrymme att röra sig. Det är ju inte godkänt heller, tror det är godkänt mått för 2 marsvin, men alldeles för litet för 2 också.
#7 DU får upplysa henne om att det inte är lagligt att ha så många marsvin i en sån liten bur. Hon måste ha en 120x60 cm bur för att få ha 4 marsvin i samma bur.
#0 bra om du pratar med henne då, det är ju mkt för litet! :O
Det är ju shit litet!