Ta av gallret?
Hej,
jag har en 100*50 bur till mina två grisar. har funderat på att köpa en eller två till burar i samma storlek för att sätta ihop dem så som en här har gjort på iFokus. men jag har också funderat på om man kan ta av gallret på min som jag har nu.blir de tamare då? kan ju inte sätta ihop nya burar då men.. hm vet inte hur jag ska göra.. ev om man har buren liksom mot väggen och har något mellan så då kna de ju inte hoppa ut iallafall. eller om man har en av burarna utan galer och en annan med galler, och sätta ihop dem på något sätt.. aja lite flummigt skriver men hoppas att ni förstår iallafall =) så hur tycker ni att jag ska göra ? kanske någon som har något liknand
Du kan ju ha öppet nu utan galler om du vill, men det beror ju på om dina grisar hoppar över eller inte. Jag skulle inte kunna ha så låga kanter till mina iaf. Möjligen två av dem. Resten inte.
okej :)
Har alltid haft min gallerbur öppen :) Dom har aldrig hoppat ur.. och det är så kul när man ska ge dom mat att dom står på kanten… Baw, dom är så söta 
Jag har en galler bur just nu på 100x50 bur jag har ungarna i förtillfället. Bygger just nu en ny bur beräknas vara klar imorgon. Och jag stänger aldrig gallret. Visst kan de stå lite på kanten men de hoppar inte över.
#4 Åh, önskar jag också kunde ha plats för en egenbyggd bur..
#5 - jag tar mig plats faktiskt, när min bror flyttat ut (om han ens gör det innan jag gör det) snor jag hans rum då får det bli marsvinsrummet tills jag flyttar.
#6 Åh, jag har ingens rum att sno *snyft*.. Jag har iof plats under min säng.. Men jag får inte ha marsvin i mitt rum. Mamma tror att det kommer lukta :o
#7 - jag har ett helt tomt rum just nu. Har inte bestämt mig om jag ska bygga ut mitt rum eller om jag gör det till marsvinsrum.. Ska prata med mamma men troligen så får de stå i mitt rum :)
#7 Det lukat ju knappast mer för att de är i ditt rum?:P Spelar ingen roll var det är, och jag har två stora 200x80 burar i mitt rum och det luktar inget.
#9 Nä, jag vet att det beror på hur ofta man byter, men min mamma är envis *suck* :c
#10 Ja, föräldrar är knepiga ibland;)
#10 vart har du dem då? :)
jag vill med ha en stor egenbyggd bur såklart med det får blir när jag flyttar, alltså båda luckorna är öppna i min bur, hela tiden men jag vill ta bort gallret helt =) ska nog göra det
#10 På nedervåningen. Finns inga väggar där så i "hallen" då ;D Men samtidigt nästan i köket, fast det är ett bord emellan och andra saker.
Hur ska du göra med vattenflaska? :3
aha, mina står typ i tvrummet.. jag vet inte, hm kom på det nu när du sa det .. :O får bygga något på något sätt haha nej jag vet inte
#15 okej, alltså jag tänkte isf bygga en liten bro eller ramp eller så mellan , och sätta den nära väggen så att de inte kan hoppa från den liksom :)