Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 886 ggr
Blavingen
0

Efterlysning av artikel

Nu var det ett tag sedan jag var här inne och surfade. Vet att jag tidigare hittat en artikel som hette "handla rätt till marsvinen" som gav ypperlig information om vad marsvinen tålde/inte tålde. Nu kommer jag inte längre åt artiklen. Varför? Står att den är i en grupp som jag inte har tillgång till…????

Jag skulle vilja ha artiklen för att alternera inköpen av grönsaker. Idag handlade jag brysselkål (för att det känns smidigtGlad) men vet inte om det är OK att ge dem det. Det blir mest morötter och vitkål annars.

[WeepingWillow]
0

Jag läste i en annan tråd att Felicia skulle lägga in nya bilder i den artikeln så det är nog därför du inte kommer åt den just nu, hon är nog inte klar med det än ;) Den kommer nog upp igen så fort hon är färdig med det.

Har ingen egen erfarenhet av brysselkål (förutom när pappa försökte mata grisarna med kokt saltat brysselkål innan jag frågade vad han sysslade med), har faktiskt själv tänkt köpa det till dom men också undrat om dom borde äta det. Kål som kål kan man ju tycka iaf :) Sen om dom gillar det vet jag inte.

Blavingen
0

Hoppas verkligen att de tål dem, för jag petade in två små färska huvuden i buren. Och gissa om jag fick två glada svin! Dom knaprar för fullt! Det är som om de uppskattade det "gröna" vilket ju är en bristvara i denna sega vintertid…

[WeepingWillow]
0

Du märker snart om dom tål det :P Men dte är ju ändå en kålsort så giftigt kan det väl ändå inte vara, alla annan kål kan dom ju äta. Va kul att dom gillade det, jag ska nog prova det med! Om ingen säger att det är dåligt för dom vill säga hehe.

elin85
0

#2 Det är helt okej att ge =) Du kan ju ocskå variera med kålrot, blomkål och broccoli. Broccoli innehåller ju bra med c-vitamin och är relativt billigt (då de inte behöver mycket alls för att få i sig sitt dagliga c-vitamin).

Abico
0

Som sagts är artikeln under uppfräschning och borde vara påväg upp snart igen. Brysselkål är helt ok att ge, här har det dock inte varit så jättepoppis ^^

Hanna 

Blavingen
0

Ja, nu har det gått ett par timmar sedan de snaskade i sig sina gulliga kålhuvuden, och de är precis sig själva. Just nu är de ute i sin pallkrage och springer av sig lite. Men någon magknip har jag definitivt inte märkt. Som sagt - helt sig själva.

Jo, jag har försökt att variera mig. Men det är så bekvämt med morötter och vitkål - det håller i en halv evighetGlad

Kålrot tycker jag luktar så fränt - både när de får den och när den kommer ut begagnad. Men jag kör på det ändå, då och då. Blomkål är ingen populär grönsak i buren - jo blasten är supermums, men inte själva blomkålen. Jag älskar själv blomkål, så ibland "delar" vi på grönsaken. Men ingen annan i familjen klarar blomkål, så det blir inte så ofta. Det är lite tungt för magen att klämma ett helt blomkålshuvudSkrattande.

Broccoli slinker oxå med ett fåtal gånger, men det är smidigare att köpa fryst till familjen, så det blir inte så ofta färsk variant.

Nä, jag riktigt längtar efter sommaren nu. Hade för vana, till mångas stora leende, att varje morgon när jag lämnade på dagis, repa ett ordentligt fång gräs med till svinen. DET var mumsfillibabba, det. HEJA SOMMAREN!!!!

FeliciaS
0

Här har ni den :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus