Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 891 ggr
MikaTela
0

Irriterande...

I början av december beslutade jag att lägga ner min uppfödning och omplacera mina marsvin.

Jag jobbade heltid, bodde i en etta, hade hund och häst utöver marsvinen och helt plötsligt första advent dog min systerson som var endast 6 månader gammal.

Kommande månader har jag ägnat mig åt att hålla mig på benen, nån i familjen måste göra det, måste vara stark. Vilket är väldigt jobbigt då båda mina systersöner är som mina egna barn. Men det fungerar inte att hela familjen bryter ihop.

Tyvärr fanns ingen ork över till marsvinen också och jag valde helt enkelt att göra det bästa för dom och hitta bättre hem till dom då jag absolut inte var lämplig.

Som ni läst har jag hittat en pojkvän som fr o m helgen nu blir min sambo, eller jao vi har mer eller mindre bott ihop i 2-3 veckor redan. Jag börjar äntligen känna ro, börjar må bra inom mig igen, skapar min egen familj, byter miljö. Jag har inget jobb just nu, hästen är utlånad, jag blir sambo i hus på landet.

Jag har hela tiden saknat marsvinen men som mitt läge var då så var det bäst att vara utan marsvin då jag endast bodde i en etta dessutom.

Försökte dela min glädje med ett par av mina vänner men enda respons jag får är typ "jaha… har du tid nu då?" - varför kan dom inte förstå att det fanns en familjetragedi bakom innan.

Tycker iaf ena borde förstå som själv har barn!

Förlåt för ett långt inlägg men var tvungen att skriva av mig! :(

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Mari
0

Ingen fara! Det är bra att skriva av sig. Skönt att höra att allt håller på att vända till det bättre, kul att flytta ut till hus Skrattande

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Abico
0

Det känns nästan alltid bättre när man fått skriva av sig, skriv på du :)
Skönt att höra att det är på väg mot det bättre för dig.

Hanna 

Lyan
0

Usch vad hemskt du har haft det Gråter

Skönt att det börjar kännas bättre nu!

Alla här är jättesnälla när man måste skriva av sig, det är skönt att kunna göra det och tycka synd om sig en stund, man blir ännu starkare då Glad

Lycka till!

Creation
0

Först av allt beklagar jag att du mist din systerson, det är så tragiskt när barn inte får mer chans än så i livet. Gråter

Fy, vilken jobbig period du verkar ha gått igenom! Jag är verkligt glad för din skull, att det går bättre.

Hoppas också att du har ännu bättre tider framför dig och att allt går bra med hus och marsvineriet! Ska du börja föda upp igen så småningom eller har du lagt det på hyllan?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

MikaTela
0

Först och främst tack till alla! Har varit en tuff period, men jag tror och hoppas det har fått en ännu starkare.

#4 - Jag har inte bestämt mig om jag ska föda upp igen eller inte, det ligger iaf i viloläga på hyllan just nu. Vill inte ta på mig för mycket utan nu ska jag mest bara njuta av tiden med marsvin som sällskap. Inte alls omöjligt jag tar upp det igen men det lär iaf dröja ett par år innan det är läge för det. :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com