Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 2368 ggr
Abico
0

Nu är de här!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Till vänster ser ni Self De. White hanen Ice Option som jag ska låna i ett par månader för att ställa ut och så småningom använda i avel. Han har riktigt härliga öron som jag absolut vill ha in i min avel. Till höger är Ice Cap, English Crested De. White hona som jag köpt - ursöt hona.
Båda två är importerade från England och uppfödda av Darren Fieldhouse.

Hanna 

[Maijah]
0

Kände på mig att det var Dew;s som skulle komma;) Jättevackra! Nu blir jag avensjuk på dig, vita marsvin är så fina!

FeliciaS
0

Åh, vad roligt :) Äntligen! Vilket sött ansikte honan har, och hon ser inte så väldigt tunn ut.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Strawberi]
0

yes  vem hade rätt? 8D
Gud så söta :DD

queenlinnea
0

Åh. Ett noll till mig och Nea där va! Gud så fina =D

[WeepingWillow]
0

Vilka fina :D Ska du skicka dom på svenska för invandrarekurs nu då el kommer du prata engelska med dom?

Heter alla vita nått med ice hehe :P Vad kommer du kalla din tjej?

Fridaaaa
0

Vad fina! =)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Abico
0

Ni är snabba på att svara ;)

#1 - Korrekt, vita marsvin är fina! :P

#2 - Hon är inte så tunn, men ganska liten ännu. Tror hon kommer att lägga på sig och växa till sig rätt fort.

#3 - Men erkänn att du tvekade en stund där? ;)

#4 - Fast jag hade redan skrivit i en annan tråd att de var på väg så det gills inte ;)

#5 - Halva min marsvinsuppsättning här är ju mer eller mindre engelska ;) Så det ska nog gå ändå.

Ja, det ska vara så. Jag gillar inte riktigt grejen med att alla marsvin som är vita ska heta något med Ice eller Snow, så jag ska bryta mönstret med kommande kullar ;)
Det blir nog Abbi på henne, jag råkade lova syrran att jag skulle kalla henne det *s*

Hanna 

[Strawberi]
0

#7 - jo ja.. jag måste erkänna jag tänkte: är hon seriös?!
haha! :(

FeliciaS
0

#7 Tss, vad tycker du om namnet (Abbi) då? :P Det är ju det som räknas ^^

Mvh Felicia

Abico
0

#8 - Fast två långhåriga silveragouti cuyar vore intressant… ;)

#9 - Det var ju jag som kom upp med det :P Jag ska prova in det lite, har två andra namn också som jag funderat på.

Hanna 

FeliciaS
0

#10 Vilka då? *nyfiken* Vi kan ha omröstning här ;)

Mvh Felicia

Abico
0

#11 - Abbi, Bianca (Tycker att det är lite långt, med tre stavelser - alla andra marsvinen har två stavelser i namnet. Betyder dock vit och det är lite kul) och Bambi (Jag älskar Bambi *s*)

Hanna 

[Strawberi]
0

#10 - tss.. sääääkert! ;)

queenlinnea
0

#10 Haha men ändå Oskyldig

[WeepingWillow]
0

#7 Ah va bra då kan dom ju iaf prata med varandra ;) Abbi va sött :) Ja bryt det mönstert! Tycker absolut inte dom behöver heta ice eller snow! Jag hade ju en tjej som hette Snövit men hon var white/golden/black hehe.

[Maijah]
0

Bianca va ju fint ju^^

Abico
0

Och hon kan skrika! Hahaha. Underbart att se att trenden håller i sig ;) En dew som inte kan göra sig hörd vid lunchdags är ju ingen riktig dew.

Hanna 

FeliciaS
0

#12 Okej :) Bambi är gulligt. Jag förknipper jämnt människonamn med människor av samma namn, så Bianca ska jag inte uttala mig om *s*

Mvh Felicia

Abico
0

#18 - Jag känner faktiskt ingen Bianca :P Däremot tänker jag på Anna Anka så fort jag säger det högt.. *s*

Hanna 

FeliciaS
0

#19 Ja - Anka *högt skratt* Det namnet borde gå bort..

Mvh Felicia

[Strawberi]
0

Alltså den högra, hon skulle nog passa i Aicha eller något.

Abico
0

#21 - Tyvärr, jag är rädd för det namnet… Då är Numa bättre.

Hanna 

[Strawberi]
0

#22 - namnets betydelse är väldigt bra för henne på tanke med den oturen du faktiskt hade med damen innan Kira…

[starlights]
0

#22 HAHAHAHA!!!! XD

Abico
0

#23 - Namnbetydelser är otäckt :P

#24 - Kul att jag kan roa dig ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

#25 - ptss, du kan vara otäck!

FeliciaS
0

Elvira betyder "den vita" - kanske kan passa? :)

Mvh Felicia

Abico
0

#27 - Fast som du sa, jag kopplar namn till människor och Elvira för mig har en helt annan betydelse ;)

Hanna 

[WeepingWillow]
0

Annie är sött annars :P fast man ska uttala det svenskt med tydligt a inte på engelska.

FeliciaS
0

#28 Aha ;) Vira? Alva? (också vit/ljus)

Mvh Felicia

Abico
0

#29 - Ja, det är fint :)

#30 - Vira/Kira ;) Jag kommer ha svårt nog som det är att hålla isär mina vita streck när de far runt utan att de heter samma sak *s*
Alva är ett fint namn faktiskt.

Hanna 

FeliciaS
0

#31 Tänkte inte så långt ;) Jag har en väldigt lust att döpa saker idag har jag märkt (marsvin ingår inte i begreppet saker - döpa varelser, menar jag). Javisst, Alva är både sött, vackert och fint :P

Mvh Felicia

[Strawberi]
0

Döp henne till Shiroi (utalas shiro) vilket betyder vit men dock på japanska ^^

[Maijah]
0

Alva va också fint^^

Om inte annat så kanske Lumi? (uttalas typ Lomii) Det betyder snö på finska (ja jag är finne *s*) Fast det kanske inte är så snyggt egetligen haha;) Kom inte på nå bättre just nu.

[WeepingWillow]
0

#34 Låter lite som mumin om man uttalar båda väldigt finskt :P Lite sött var det ju ändå.

Annars är luna fint, betyder ju måne. Sen har jag en förkärlek för långa konstiga namn som sedan alltid får smeknamn hehe. Min pojkbebis som föddes 1997 tex han fick heta virvelvind men i folkmun var han ville.

Sen så är det sött med gamla svenska namn som man förknippar lite med små tanter ^^ Så som din greta. Siv är sött på ett marsvin.

Men du kommer nog på nått bra snart :D

[Maijah]
0

#35 Haha ja kanske lite sött iaf;) Luna är jättevackert tycker jag, hade en hamster som hette det för länge sen.

Abico
0

Ice Cap

Hanna 

Abico
0

Ice Cap, örat skuggar ögat lite lustigt på bilden.

Hanna 

[Strawberi]
0

gahh vad fin hon är! :)
Har du bestämt vad du ska kalla henne? *s*

Abico
0

Ice Option. Han har väldigt mycket spring i benen den här, helt omöjligt att få med hela han på en bild ;)

Hanna 

Abico
0

Ice Option, som sagt är det svårt att få med hela grabben på en bild.. Men nästan ;)

Hanna 

Abico
0

#39 - Det blir nog Gabbi.. Kanske ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

#42 - det låter bra ;)

Creation
0

Hjälp, så söt Ice Cap är! :-D Ice Options energi påminner mig om Cinnobers… Tungan ute han kommer säkert ge livliga ungar.

#12 Hur uttalar du Bianca egentligen? :P Enligt mig är det två stavelser. Jag har bara hört det uttalas som Bjanca=två stavelser. Jag tycker att det är ett jättefint namn, tänkte faktiskt föreslå det när du skulle döpa Kira. :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Abico
0

#44 - Bi-anc-a :P

Hanna 

Creation
0

#45 Men man säger ju Bi-anc-a så snabbt att det låter som Bjanca typ ;)

[WeepingWillow]
0

#46 jag tror det beror på dialekt, jag säger också bi-an-ca ;)

[Strawberi]
0

säger bi-anka typ..

Lexxi
0

Så underbart fina!

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Creation
0

#47 Antagligen :p

Fiona
0

Vilka godningar Skrattande

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Aristarcos
0

Gud sicka sötingar du fått hem Abico.. Lycka till med dem båda, hur går det med bebisar då ?

Abico
0

#52 - Kira är inne på 6:e veckan nu och har gått upp 170g sedan parningen. Magen känns betydligt fastare och putar lite på ena sidan :) Så det blir nog bebisar i april om ingenting går fel nu.

Hanna 

[Colina]
0

Men åh så fint med vita mörkögda! Som du vet, favoriten näst efter svarta skinnys. Hoppas du får kanonfina ungar och fortsätter föda upp även när jag får en plats ledig här hemma…

NinaS
0

Superfina! :) Hur gamla är dom?

luneas
0

Åh vad roligt! Grattis! :-)

godisgrisen
0

Fina! Härligt! Äntligen!

Abico
0

#55 - De är runt 6 månader gamla bägge två :)

Hanna 

Abico
0

Tösen ska heta Maggie har jag nu kommit fram till. Jag tror att hon är det marsvin som varit svårast att hitta rätt namn till av alla jag har och har haft här hemma. Men Maggie passar henne :)

Jag börjar dock tvivla på om det är ett marsvin jag fått eller om det är en mullvad, det enda som egentligen vittnar om att någon annan än Greta bor i buren är gångarna i höet som snirklar sig fram, gångar som är på tok för små för att kunna vara Gretas verk ;) Maggie går bara att uppfatta som ett vitt streck i ögonvrån eller som någonting vitt som ligger och mumsar inne i den största höhögen. Jag är lite orolig för att Greta ska råka äta upp henne när hon ligger på det viset i höhögen (eller i matskålen…). Greta ger ett intryck av att vara ganska frånvarande för det mesta och jag tror inte att hon skulle märka om det slank ner en dew till middagen istället för en palsternacka…

Hanna 

[WeepingWillow]
0

#59 Maggie var ett gulligt namn :) Tänker på bebisen i the simpsons som bara ramlar omkull hela tiden ^^

[Maijah]
0

#59 Haha, men Greta är väl vegetarian?;) Maggie var fint på henne^^

Abico
0

#60 - De påminner om varandra ;)

#61 - Greta är allätare *s*

Hanna 

[Strawberi]
0

En dew kanske man ska skaffa någon gång….

Abico
0

#63 - Alla behöver en dew ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

#64 - ska ju ändå ned till sommaren…… Har du något planerat? ;)

FeliciaS
0

#64 Du har hittat ditt motto Hanna ;)

Mvh Felicia

Abico
0

#65 - Jag har en hel del folk som sagt sig vara intresserade på ungar, visserligen är det väl ofta så att intresset svalnat när ungarna väl kommer :P Men jag kan i vart fall inte lova dig någon unge just nu eftersom det finns andra som väntat längre :) Men Kira ska ju ha bebbar i april och sedan ska Maggie paras när hon vuxit till sig, mot sommaren skulle jag tro.

#66 - Det är min slogan ;)

Hanna 

[Strawberi]
0

#65 - låter bra, jag är iaf halft intresserad :)